Hogy áll a 3-as metró felújítása? Kiderült

A 3-as metró felújítás alatt lévő állomásain néhol már az utasforgalmi tereket burkolják. Az északi szakasz alagútrendszerében már az egyik sínpárt is kicserélték - számolt be a Magyar Idők.
Domokos László, 2018. július 26. csütörtök, 12:41
Fotó: Napi.hu

A 3-as metróvonal északi - a Lehel tér és Újpest-központ közötti, összesen hat állomásból álló - szakaszának felújítása az ütemterv szerint halad - tudta meg a BKV Zrt.-től a napilap. (A korábbi bejelentés szerint a munka határideje 2018. december 31.) A fővárosi közlekedési társaság beszámolója szerint építészetileg teljeskörűen megújulnak az állomások, az utasforgalmi terek esetében már jól láthatók. Az akadálymentesítést szolgáló felvonók beépítésének előkészítése jegyében épülnek a felvonóaknák, és folyamatos a peronokhoz vezető lépcsők vasbeton szerkezetének készítése is.

A mozgólépcsők lejtaknáit korszerűsítik, illetve az utasforgalmi terek esetében helyenként már a burkolási munkálatok is elkezdődtek. Hamarosan kezdetét veszi a távközlési és informatikai rendszer kiépítése, valamint folyamatban van a gépészeti és áramellátó rendszer korszerűsítése is.

Az északi szakasz állomásainak felújításával párhuzamosan az alagútrendszer is megújul, jelenleg szigetelésjavítási és vízelvezetés-kiépítési munkálatok zajlanak. A jobb vágány már teljes egészében elkészült, jelenleg a bal vágány bontását végzik.

Az északi szakasz hat állomásának felújítására vonatkozó szerződés értéke 24,1 milliárd forint (ezt a a Strabag Építőipari Zrt. nyerte el), az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint (ezt pedig Swietelsky Vasúttechnikai Kft.). A Kőér utcai járműtelepet is fejleszteni fogják. A BKV tájékoztatása szerint 2019-ben kibővítik a a járműjavító csarnokot, a járműtelepi vágányokat részlegesen felújítják, valamint az áramellátást korszerűsítik. A társaság azokat a korábbi sajtóhíreket is megerősítette, hogy a 3-as metróvonal infrastruktúrájának felújításával összefüggésben kiírt közbeszerzési eljárások még nem zárultak le.

Fotó forrása: www.m3felujitas.hu

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

kanri, 2018.08.29 14:10

@Hajnalka_vagyok: ez a magyar valóság...minél jobban húzod annál nagyobbat lehet lopni. Gondolod hogy az M0 kész lesz 2020-ig? Ott fognak szívni az autósok még vagy 5 évig. Agyatlan f@szparaszt aki kitalálta ezt a felújítást.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Hajnalka_vagyok, 2018.08.29 13:47

igazán nem akarok kekeckedni, de
1. nem 2018. novembere volt az eredeti határidő?
2. ha most, augusztus végén (azaz a 12-14 hónapos projekt 10. hónapjának végén) bontják még csak az egyik sínpárt, mikorra fog az elkészülni? Vagy ha elkészül 2-3-4 hónap alatt, akkor az eddigi 10 hónap alatt mit csináltak a másik sínpárral? Ha viszont azok cseréjéhez is elég volt 2-4 hónap, mit csináltak az alagútban fél évig (annak tükrében is, hogy a szigetelési munkák most is zajlanak)?
Szóval, nekem nem nagyon jön össze ez időrendileg.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html