Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az egyik legnépszerűbb autómárka a magyar piacon a Dacia, részben a relatív alacsony árak miatt. Különösen jól áll a márka a magánszemélyek piacán. A július végéig eladott 5655 Daciának a 70 százaléka - összesen 3961 darab - került magánszemélyekhez.

Ezzel az eredménnyel a Dacia a második a magánszemélyek vásárlásait nézve, előtte áll a Suzuki 5894 darabbal, mögötte pedig az Opel, amelyből 3749 darabot vettek a magánszemélyek a Datahouse Bukszának elküldött statisztikái szerint. A Daciák közül a terepjáró (vagy SUV) kategóriába tartozó Duster a legkedveltebb, ebből több mint 1700 darabot vettek a magánszemélyek.

4-6 hónap és a 25 százalékos többlet

Megkérdeztük a Dacia importőrét, hogy a nagy kereslet nyomán mennyit kell várni egy-egy új autóra, a cég egyúttal ismertette az idei terveit is. A megrendelt gépjárművek szállítási ideje modelltől függetlenül körülbelül 4-6 hónap, de amennyiben vannak készleten is autók, a legnépszerűbb extra csomagokkal, ezek azonnal elvihetőek. A magyar piacon eladott Daciák 20 százaléka dízelmotoros, a négykerék-meghajtású Dusterekhez jellemzően ezt választják.

A Dacia az idén összesen 10 ezer új autó eladásával számol, ami 25 százalékos növekedésnek felelne meg éves szinten. Az importőr elárulta azt is, hogy bár a gyártónak lesz tisztán elektromos autója, de a villanyautó bevezetése, értékesítése hazánkban nem szerepel a cég rövid távú tervei között.