A multik kaszálnak nagyot a magyar sörpiacon

Tavaly 109 vállalkozás gyártott sört Magyarországon, a piacot azonban négy nagy gyár uralja. Az ágazat forgalma az előző évihez képest 14,4 százalékkal nőtt, a profit pedig a 24-szeresére ugrott - írja a Világgazdaság.
Szabó Dániel, 2019. szeptember 9. hétfő, 08:21
Fotó: Napi.hu

A magyar sörgyártás a véglegetek szegmense is: hiányoznak a palettáról a közepes méretű cégek, sok a családi vállalkozás, viszont az ágazatot néhány óriás határozza meg - írja a lap.

A teljes sörértékesítés 97,5 százaléka a négy nagy, milliárdos forgalmú cégre - a Dreherre, a Heineken Hungáriára, a Borsodi és a Pécsi Sörfőzdére - jutott. A négy üzem együttes tavalyi profitja 4,71 milliárd forint volt.

A 100 millió és 1 milliárd forint közötti üzemek tavaly 84 milliós eredményt értek el.

A működő sörüzemek 74,3 százaléka, 81 vállalkozás 100 millió forint alatti árbevételt könyvelt el. Ezek az üzemek együttesen 223 milliós veszteséget halmoztak fel, vagyis a cikk szerint hiába egyre népszerűbbek a kézműves sörök, a kereslet ma még nem fedezi azokat a technológiai fejlesztéseket, amelyek a jövedelmező működéshez szükségesek.

Itthon a sörgyártók önkéntesen úgy döntöttek, hogy a beltartalomról részletesen számot adnak majd a csomagolásokon.

HOZZÁSZÓLÁSOK