A BKV nem tudott várni

A BKV alvállalkozók bevonásával üzemeltet számos járatot, amit a szakszervezetek kifogásoltak. A társaság szerint a járműbérlés nem járható út.
Diószegi József, 2010. szeptember 2. csütörtök, 06:00
Fotó:

A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke

A Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. járműbérléssel kapcsolatban nem rendelkezik szerződéssel, ezért arra egy időigényes közbeszerzési eljárást kellene lefolytatnia, ami a tanévkezdéssel életbe lépő menetrendváltás miatt nem jelentett reális opciót - reagált a Napi Gazdaságnak a közlekedési társaság azzal kapcsolatban, hogy a BKV szakszervezetei kifogásolták, hogy a cég szolgáltatásokat végeztet alvállalkozókkal, ahelyett, hogy csak autóbuszokat bérelne a meghibásodott járművek pótlására.

A jelenlegi alvállalkozói szerződések alapján ugyanakkor a BKV jogosult az adott szerződés terhére ideiglenes jelleggel többletjárműveket bevonni.

A BKV Zrt. részére jelenleg három társaság (VT-Transman Kft., Volánbusz Zrt., Nógrád Volán Zrt.) végez alvállalkozóként személyszállítási szolgáltatást - őket közbeszerzéssel választották ki.

Egy tanítási időszak munkanapján 1275 autóbusz van forgalomban, ebből 102 alvállalkozói jármű.

A kiegészítő megállapodásokkal további 25 jármű kerül alvállalkozásba, ebből 15-öt a VT-Transman, 10-et pedig a Volánbusz üzemeltet.

Ez összesen 14 autóbuszvonalat érint, amelyből 6 vonalon részlegesen eddig is közlekedett alvállalkozói jármű.

HOZZÁSZÓLÁSOK