A testület álláspontja szerint a két bank egy-egy a hitelkártyáit népszerűsítő tájékoztatásával megtévesztette a fogyasztókat. A Citibank 2002 márciusában, míg az Erste Bank 2005 novemberében arról tájékoztatta az ügyfeleit, hogy a hitelkártya termékeit a fogyasztó "akár 45 napig kamatmentesen használhatja" Ez a tájékoztatás azért minősült jogellenesnek, mert a bank nem tájékoztatta a fogyasztókat arról a lényeges körülményről, hogy a hitelkártyához kapcsolódó kamatmentesség csak bizonyos feltételek teljesülése esetén valósulhat meg. A kamatmentesség ugyanis attól függ, hogy a fogyasztó a rendelkezésére álló meghatározott határidőn belül megfizeti-e a hitelkeretét terhelő összes tartozását, azaz vásárlások, készpénz felvételek, kamatok, költségek és díjak együttes összegét. A cégek jogi képviselői egyelőre nem nyilatkoztak arról, hogy a rendelkezésükre álló 30 napon belül megtámadják-e a GVH határozatát a Fővárosi Bíróságon. A pénzintézetek mellett az eljárásba társként bevont cégekkel - többek között a Magyar Telekommal, a Shellel, a Malévvel, és a Generali-Providenciával, valamint a T-Online-nal, a Magyar Postával, és a Fundamenta Lakáskasszával- szembeni versenyjogi eljárást a GVH megszüntette.