Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu tavaly novemberben adott ki közleményt arról, hogy Mága Zoltáné lett két hónap alatt a 2. legnépszerűbb magyar facebookos celeboldal, Schobert Norberté mögött. A hegedűs ezt úgy érte el, hogy naponta 10 ezrével nőtt a rajongói száma, így Kasza Tibort megelőzve el is érte az 1 milliós tábort. Mága 260 ezer bangladesi, 180 ezer indiai és 120 ezer pakisztáni "facebookozóval" gazdagodott, azaz pont azokból a távoli országokból jött szokatlanul sok lájk, ahol rengeteg kamuprofilt kínálnak a lájkvásárlóknak - írja a 444.hu.

A portál rákérdezett a Gazdasági Versenyhivatalnál, hogy vizsgálják-e az ügyet, és a szervezettől azt a választ kapták, hogy valóban ellenőrzik a gyors lájknövekedést.

"Az oldalhoz kapcsolódó kedvelések és követések fenti módon történő megszerzése és megjelenítése alkalmas lehet arra, hogy a művész hírnevével, népszerűségével, a fogyasztók valódi tapasztalatain alapuló pozitív értékelésével kapcsolatban megtévessze mind a fogyasztókat, mind az üzletfeleiket. A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárás alá vont vállalkozások a jogsértést elkövették" - írta a GVH válaszában.

Versenyjogi szempontból azért is problémás ez, mert az influencerek - konyhanyelven azok, akiknek sok rajongójuk van az interneten - rengeteg termék hirdetésére szerződnek. Ezt viszont sokszor nem jelzik egyértelműen, ami a fogyasztók megtévesztését eredményezheti. A GVH az elmúlt időszakban kifejezetten odafigyelt, hogyan kezelik a fizetett hirdetéseket a celebek, nethírességek és egyéb online hősök.

A fotó forrása: MTI Fotó/Bruzák Noémi