Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Kedden a Népszava számolt be arról, hogy jelentős késésben van a magyar gyártású Modulo buszok leszállítása a BKV-nak: 30 helyett eddig ötöt adtak át, de azok sem álltak még forgalomba. A lap szerint az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. a Volánoknak sem tudta teljesíteni a 150 csuklós buszra vonatkozó megrendelését. Több lap is írt arról, hogy a busztípussal kapcsolatban műszaki minőségi kétségek is felmerültek.

A társaság szerdán közleménybe reagált a cikkre, ebben azt írták, hogy a cég "a beszállítói késlekedések, vis maior események és egyéb ellenőrzési körén kívül eső akadályozó körülmények ellenére a szállítást a határidő lejárta előtt megkezdte, és folyamatosan adja át a buszokat a BKV Zrt.-nek, majd a Volánbusz Zrt.-nek. A sajtóban megjelent hírekkel ellentétben az Ikarus Egyedi Kft. által szállított Modulo M168D csuklós autóbuszok mind a járműre vonatkozó uniós és hazai jogszabályoknak, mind a megrendelői elvárásoknak, a kiírás feltételeinek megfelelnek. Az akkreditált minősítő szerv által kiadott típusbizonyítvány, a JÁFI-Autókut Kft. valamint a TÜV Rheinland-KTI Kft. mérési jegyzőkönyvei alapján a járművek biztonságosak, ezért a BKV az elmúlt hétvégén megkezdte a buszok utasforgalomba helyezését. A fejlesztéseknek köszönhetően az M168D 3. generációja 39 fővel több utast tud szállítani elődjeihez képest.

Az Ikarus Egyedi Kft. tisztában van azzal, hogy a nagyon alacsony áron (85,4 millió forint) szállított Modulo M168D autóbuszokkal nemcsak a nagy európai gyártóknak vált komoly versenytársává, hanem a használt külföldi buszok behozatalával és drágán történő felújításával foglalkozó garázstársaságoknak is, akik mindent megtesznek annak érdekében, hogy lejárassák és ellehetetlenítsék az új buszok gyártását annak érdekében, hogy megőrizhessék több tíz éve jól jövedelmező megrendeléseiket.

Az igazság a sajtóban megjelent állításokkal szemben az, hogy az Ikarus Egyedi Kft. által gyártott Modulo M168D autóbusz mind a designt illetően, mind technikai színvonalát tekintve a legújabb konstrukciós trendeket követi és megállja a helyét az európai piacon. A jármű alkatrész-beszállítóinak egyik hányada nagy európai gyártók, mint a holland DAF vagy a német ZF és Hübner, nagyobb része pedig magyar kis- és középvállalkozások. Az Ikarus Egyedi Kft. évek óta dolgozik azon, hogy újra legyen magyar fejlesztésű és magyar gyártású busz a magyar utakon, melynek eredményeként jött létre a Modulo C68E elektromos midi, a dízel hajtású M108D szóló és az M168D csuklós autóbusz" - írta a cég közleményében.