A 2-es metró vonalra szánt valamennyi szerelvényt leszállította a francia Alstom, és októberben a majdani 4-es vonalon közlekedő járművek mindegyike is megérkezik - mondta Deák László, az Alstom Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója egy mai tájékoztatón.(A tervek 2014 első félévében indulna meg a forgalom a 4-es metró vonalán).

A társaság több hazai közlekedési és erőmű-fejlesztési projektre kíván pályázni. Az Alstom közlekedési üzletága egyebek között pályázni kíván a 3-as metróvonal régi szelvényeinek cseréjére, illetve esetleges felújítására. Deák szerint amennyiben az Alstom szállítaná a járműveket a 3-as metró vonalára is, abban az esetben megvalósulhatna a fővárosi metró flotta egységes karbantartási és alkatrész ellátási háttere, ami optimalizálhatná a járművek fenntartási és működtetési költségeit.  (Egyelőre nem dőlt el, hogy ezzel kapcsolatban mi a főváros szándéka. Most - feltehetően ideiglenes megoldásként - a 2-es vonaláról a 3-sra viszik át a jobb állapotban lévő járműveket). Az Alstom pályázna a HÉV szerelvények szállítására is - tette hozzá Deák, aki lapunk azon kérdésére még nem tudott válaszolni, hogy az Alstom indul-e a budapesti villamos beszerzési tenderen. A pályázati határidő ugyanis még nem telt le. A vezérigazgató azt is elmondta, hogy a társaság - különböző okokból - nem indult azon a MÁV vonat beszerzési pályázatán, amelyet nem régen a svájci Stadler nyert meg. A cégek egy-egy tender előtt felmérik a piaci lehetőségeket, az indulás ugyanis rendkívül költséges, egy pályázat előkészítése 500 ezer -egymillió euró körüli összeget emészt fel.

Novák Gyula, a közlekedés információs megoldások ügyvezető igazgatója pedig azt jelentette be, hogy az Alstom be kíván lépni a magyar vasúti biztosítóberendezések szállításának piacára. Először a Békéscsaba-Lökösháza vonalra szeretne ilyen eszközöket szállítani. Novák hangsúlyozta, hogy innentől kedve ezen a piacon is számolni kell az Alstommal. Arra a kérdésünkre, hogy miért vártak eddig a piaci megjelenésükkel, Novák azt mondta, hogy most érett meg a helyzet erre. A piacra lépés egyként minden esetben jelentős költséget feltételez, egyebek között azért, mert a termékeket az adott piacra honosítani kell, ez padig nagy befektetés. A cég terveiben szerepel továbbá, hogy létrehoznak Magyarországon egy biztosító berendezések tervezésével foglalkozó központot is.

A vezérigazgató azt is elmondta, hogy a társaság az említetteken kívül részt kíván venni a Paksi Atomerőmű meglévő blokkjainak üzemidő hosszabbítására és hatékonyság növelésére kiírt közbeszerzési pályázaton és ugyancsak érdekelt az atomerőmű új blokkjaira kiírni tervezett nemzetközi közbeszerzésen, ahol az úgynevezett szekunder köri egységek, vagyis a turbinaszigetek szállítására kíván pályázni. (Az még nem dőlt el, hogy milyen partner oldalán). A vállalat a Mátrai Erőmű modernizációjába is beszállna, de új turbinákat is szállítana a Csepeli valamint a Duna-menti Erőművek számára.