A Szeged-Makó autópálya 2011-es átadását követően elkezdődött a szakasz további építése. Az új nyomvonalon kiépülő 23,1 kilométer hosszú autópálya Makótól az országhatárig tart. Az M43 gyorsforgalmi út nyomvonala a Hódmezővásárhely - Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes - Újszeged vasútvonalat keresztezi, a forgalom átvezetésére itt egy új vasúti felüljáró épül. Két pihenő létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő Kövegynél.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője kiemelte, hogy a beruházás befejeztével 2014 év végére gyorsabban és biztonságosabban érhető el a magyar-román határ. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.

A kivitelezést, a közbeszerzési eljárás nyertese az összességében legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot benyújtó Duna Aszfalt Kft., nettó 46,4 milliárd forintért végzi. A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedési Operatív Program részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.