Éles konkurenciaharc ért véget a hazai ingyenes internetes apróhirdetési piacon: az egyik vezető szereplő felvásárolta nagy riválisát - szúrta ki a hvg.hu.

A Jófogást 2010-ben a nulláról indította el a norvég Schibsted Classified Media Ltd. magyar leányvállalata. Rövid idő alatt piacvezetővé vált az ingyenes apróhirdetési piacon. A Jófogás azonban  az elsőségét 2013-ra elvesztette, mert miközben a  cég 2012-es adatai több mint 1 milliárd forint veszteséget mutattak, a rivális, a Vaterát és Árukeresőt működtető Allegro Group (mely a dél-afrikai Naspers lengyel leányvállalata) éppen ekkor "nagyobb sebességi fokozatba kapcsolt".

Az Allegro 2013-2013 folyamán átkalibrálta a teljes portfólióját, és felépítette az ingyenes online hirdetési piacra a maga verzióját. Ez volt az Apród. Azért volt, mert bár az Allegro gyorsan  egyértelművé tette, hogy hajlandó a szegmens legjelentősebb marketing büdzséjét is betolni a márkaépítésbe, már piacvezetőként, 2014 áprilisában az Apród brandet beáldozta annak érdekében, hogy a nemzetközileg ismert terméknévre, az OLX-re cserélje le a márkanevét.

A Schibsted most azt közölte, hogy megvette nem csak a magyar, de a romániai OLX-et is.