A közlekedési társaságok még most mérik fel, hogy milyen károkat szenvedtek, illetve, hogy milyen plusz költségük keletkezett a hét végi hazavások miatt. Béni Gyöngyi, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. kommunikációs igazgatója sem tudott még pontos adatokról beszámolni, de a cég a tervezettnél több energiát, sót használt el az elmúlt napokban, ami növelte a költségeit. Ahogyan a szalagkorlátokban keletkezett károk javítása is plusz kiadást jelent,de ezeket még szintén most mérik fel. Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője pedig arról tájékoztatta lapunkat, hogy hétfőn délután még több térségben dolgoztak munkagépeik, így igazán pontos számokkal nem tudtak szolgálni, de előzetes becsléseink alapján március 14. és március 18. között a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkáik összértéke meghaladhatja a 800 millió forintot. Munkagépeik ez idő alatt közel 19 ezer munkaórát teljesítettek, csaknem 11 ezer tonna sót, mintegy 300 ezer liter kálcium-klorid oldatot és több mint 1200 tonna érdesítő anyagot juttattak ki a Közút által üzemeltetett utakra.

A Közút szóvivője hozátette: az elmúlt napokban több kilométeren szakította el a szél a kihelyezett hófogórácsot, a nagyobb méretű útbaigazító táblák sok helyen nem bírták széllökéseket,jelzőlámpás csomópontoknál lámpafejeket szakított le a szél, több ezer útszélesség jelző műanyag oszlop szintén használhatatlanná vált. Összességében elmondható, hogy csak az úttartozékokban a kárérték több tízmillió forintot, de a végleges összesítés még nem készült minden megyére kiterjedően. A hó elolvadását követően látnak napvilágot azon károk, melyek az útpadkát vagy vízelvezető rendszert érték az útpályáról lehajtó (lecsúszó vagy a szél által lesodródott) gépjárművek által.

A MÁV Zrt-nél a káresemények elsősorban a pályával voltak kapcsolatosak - közölte a Napi Gazdasággal a vasúttársaság. Fakidőlések, ennek következtében zárlatok, üzemzavarok az ország teljes területén előfordultak. Ezeken túl váltóállítási problémák is nehezítették a vasúttársaság szakembereinek munkáját.

A személyszállítási szolgáltatás esetében inkább plusz kiadásokról, elmaradt bevételekről és visszatérítésekről kell említést tenni. Az időjárás okozta havariahelyzet plusz kiadásai a következő főbb összetevőkből álltak, állnak: túlórák (jegyvizsgálók, mozdonyvezetők, telefonos és személyes ügyfélszolgálatos munkatársak, irányítók), vonatpótló autóbuszok, a szolgáltatások lemondása illetve az alaptól eltérő vonatközlekedés megrendelése.

A költségeken felül az elmaradt bevételek, a pót-és helyjegymentesség és a menetjegy-visszatérítésekkel kellett számolnia a MÁV-START-nak. Mindennek a számszerűsítése csak több nap elteltével, a fenti adatok teljes körű összegyűjtése után lehetséges. A felmerült kárhelyreállítás és nem tervezett ráfordítások várható összege hálózati szinten a becslések szerint elérheti a 90-100 millió forintot. Ezen kívül az elmaradt személyszállító vonatok következtében a hálózathozzáférési díjbevételek kiesése körülbelül 50-55 millió forintra tehető.