A közlemény szerint amennyiben a vizsgálat során a forgalmat érintő biztonsági kockázat megállapítható, úgy a vonatkozó előírások szerint a hatóság az alagút működési engedélyét korlátozza, vagy felfüggeszti.

A közlemény ismerteti, hogy a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. arról tájékoztatta a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, hogy február 10-én az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly közötti szakaszán lévő alagútlánc alagútjainak több bejárati dilatációs kapcsolatánál felületi repedéseket észlelt.

A közúti közlekedésről szóló törvény előírásai szerint a közút kezelője köteles gondoskodni arról, hogy a közút a biztonságos közlekedésre alkalmas legyen. Ennek megfelelően a közútkezelő, forgalomkorlátozás mellett megtette a szükséges intézkedéseket a repedések menti felületi leválások eltávolítására.

A transzeurópai alagutak biztonsági minimumkövetelményeiről szóló kormányrendelet alapján a bejelentést követően az NKH haladéktalanul előzetes jelentést kért az illetékes alagútbiztonsági tiszttől. A biztonsági tiszt arról tájékoztatta a hatóságot, hogy az alagútláncot biztonságosnak ítéli meg, mivel a leválások nem érintik az alagút szerkezeti elemeit és a forgalom biztonságát nem veszélyeztetik - olvasható az NKH közleményében.

Pénteken a főváros irányából lezárták az M6/M60 autópálya alagútláncát, miután az autópályát üzemeltető cég felszíni repedéseket észlelt a "C" jelű alagút bevezető északi szakaszán.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteki közleménye szerint a tárca bekérte a koncessziós társaságtól a koncessziós szerződés szerint benyújtandó jelentést az M6 alagútjaiban történtekről. Az előzetes egyeztetések és a helyszíni jegyzőkönyv alapján a hibák elhárítása folyamatban van, a közlekedésbiztonsági kockázatok kizárása után a forgalom újraindulhat.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a hibák kijavítása a koncessziós társaság kötelessége, költségeit a magánpartner viseli. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az állam koncessziós szerződésben foglalt jogait maradéktalanul érvényesíteni kívánja, az útlezárás következményeit a rendelkezésre állási díjban érvényesíti.

A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. péntek délelőtt arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a repedéseket csütörtökön a kora esti órákban észlelték, az alagút falán a meglazult részeket eltávolítják. A szakértői vizsgálatok lezárását követően a kivitelezők a következő napokban elvégzik a garanciális javítást.

Tavaly március 31-én adták át az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszát, amellyel gyorsforgalmi összeköttetés létesült Budapest és a baranyai megyeszékhely között. Az autópálya-szakasz 81 kilométer hosszú, 266 milliárd forintba került. A pályán 87 híd és négy alagút is épült.

Az M6-os autópálya építését több baleset és kivitelezési hibák kísérték.

Az M6 autópálya másik szakaszát is vizsgálták korábban. A Dunaújváros-Szekszárd közötti szakasz műszaki felülvizsgálatát tavaly augusztusban indította el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azután, hogy május 30-án, a csapadékos időjárást követően Tengelicnél az autópálya jobb oldalának leállósávja 30 méter hosszan megsérült, és több helyen beszakadt. A tárca a vizsgálat eredményéről 2010. január 10-én azt közölte, hogy a felülvizsgálat során több súlyos hiányosságot találtak.

Az M6-os autópálya 2010. március 31-én átadott, középső, 65,1 kilométeres szakaszát az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. építette és üzemelteti 30 évig a köz- és magánszféra együttműködését jelentő PPP-konstrukcióban. A cég szerint az építkezés az előírt minőségi sztenderdeknek megfelelően történt.