Idén tizenegy kategóriában nyújthattak be pályázatot a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok, összesen 70 pályázat érkezett 13 pénzintézettől.
Az év leginnovatívabb bankja volt a legnépszerűbb kategória. Ez is azt bizonyítja, hogy a magyar bankok felismerték az innováció fontosságát és igyekeznek kiszolgálni az átalakuló ügyféligényeket. A digitális eszközök térhódítása megállíthatatlan, és ez a változás a hétköznapjainkat is meghatározza: a banki ügyeket ma már a tömegközlekedési eszközökön utazva is elintézhetjük, hiszen a mobileszközünk segítségével vásárolhatunk, utalhatunk és biztonságosan fizethetünk. A jövő még számos olyan újító technológiát tartogat, amelyet a pénzintézetek sem hagyhatnak figyelmen kívül - fogalmazott Eölyüs Endre, a MasterCard Europe igazgatója.
Az év lakossági mobileszköz alkalmazása kategóriában idén az OTP Bank lett az első, a Simple szolgáltató és bank független mobilkereskedelmi alkalmazásával. Az OTP Bank egy további kategóriában is az első helyen végzett: A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank díjat is nekik ítélte a független szakmai zsűri.
Az UniCredit Bank bizonyult a legjobbnak Az év lakossági hitelterméke kategóriában, Stabil Kamat jelzáloghitel termékével. A pénzintézet első helyen végzett Az év lakossági megtakarítási terméke kategóriában is, valamint a bank kereskedelemfinanszírozási területének vezetője, Somlai Gergely nyerte Az év ifjú bankára címet.
Az egyik legnépszerűbb kategória idén Az év lakossági számlacsomagja volt, ebben a kategóriában a Raiffeisen Bank lett az első Díjnullázó Plusz számlatermékével.
Immár ötödik éve első a MagNet Bank Az év társadalmilag felelős bankja kategóriában, amelyben külön felkért, a CSR területén kompetens szakemberekből álló zsűri értékelt.
A MasterCard - év bankja versenyben idén pályázhattak először az Év legjobban kommunikáló bankja címre azok a pénzintézetek, amelyek az elmúlt egy évben új, ötletes kommunikációs kampányt valósítottak meg. A Budapest Bank lett idén a kategória győztese a Hidd el, lehetséges üzenetet középpontba állító kreatív platformjával.
Az év bankára kategóriában idén Hegedüs Éva, a Gránit Bank alelnök-vezérigazgatója nyerte el a címet. Ezzel a díjjal a bankszakma a saját körein belül ismeri el a teljesítményt, hiszen a kategória győztesét a bankárok választják ki maguk közül.
Az év bankja | |
1. | Erste Bank |
2. | OTP Bank |
3. | Gránit Bank |
Az év lakossági hitelterméke | |
1. | UniCredit Bank |
2. | Erste Bank |
3. | CIB Bank - Raiffeisen Bank |
Az év lakossági számlacsomagja | |
1. | Raiffeisen Bank |
2. | AXA Bank |
3. | FHB Jelzálogbank - MagNet Bank |
Az év lakossági megtakarítási terméke | |
1. | UniCredit Bank |
2. | Budapest Bank |
3. | Raiffeisen Bank - CIB Bank |
Az év leginnovatívabb bankja | |
1. | Erste Bank |
2. | OTP Bank |
3. | UniCredit Bank |
A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank | |
1. | OTP Bank |
2. | Budapest Bank |
3. | Erste Bank |
Az év társadalmilag felelős bankja | |
1. | MagNet Bank |
2. | Budapest Bank |
3. | Raiffeisen Bank |
Az év ifjú bankára | |
1. | Somlai Gergely (UniCredit Bank) |
2. | Konkoly Miklós (Budapest Bank) |
3. | Sziráki László (CIB Bank) |
Az év lakossági mobileszköz alkalmazása | |
1. | OTP Bank |
2. | AXA Bank |
3. | Erste Bank |
Az év legjobban kommunikáló bankja | |
1. | Budapest Bank |
2. | AXA Bank - OTP Bank |
3. | CIB Bank - Erste Bank |
Az év bankára | |
1. | Hegedüs Éva (Gránit Bank) |
Forrás: MasterCard |