Idén tizenegy kategóriában nyújthattak be pályázatot a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok, összesen 70 pályázat érkezett 13 pénzintézettől.

Az év leginnovatívabb bankja volt a legnépszerűbb kategória. Ez is azt bizonyítja, hogy a magyar bankok felismerték az innováció fontosságát és igyekeznek kiszolgálni az átalakuló ügyféligényeket. A digitális eszközök térhódítása megállíthatatlan, és ez a változás a hétköznapjainkat is meghatározza: a banki ügyeket ma már a tömegközlekedési eszközökön utazva is elintézhetjük, hiszen a mobileszközünk segítségével vásárolhatunk, utalhatunk és biztonságosan fizethetünk. A jövő még számos olyan újító technológiát tartogat, amelyet a pénzintézetek sem hagyhatnak figyelmen kívül - fogalmazott Eölyüs Endre, a MasterCard Europe igazgatója.

Az év lakossági mobileszköz alkalmazása kategóriában idén az OTP Bank lett az első, a Simple szolgáltató és bank független mobilkereskedelmi alkalmazásával. Az OTP Bank egy további kategóriában is az első helyen végzett: A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank díjat is nekik ítélte a független szakmai zsűri.

Az UniCredit Bank bizonyult a legjobbnak Az év lakossági hitelterméke kategóriában, Stabil Kamat jelzáloghitel termékével. A pénzintézet első helyen végzett Az év lakossági megtakarítási terméke kategóriában is, valamint a bank kereskedelemfinanszírozási területének vezetője, Somlai Gergely nyerte Az év ifjú bankára címet.

Az egyik legnépszerűbb kategória idén Az év lakossági számlacsomagja volt, ebben a kategóriában a Raiffeisen Bank lett az első Díjnullázó Plusz számlatermékével.

Immár ötödik éve első a MagNet Bank Az év társadalmilag felelős bankja kategóriában, amelyben külön felkért, a CSR területén kompetens szakemberekből álló zsűri értékelt.

A MasterCard - év bankja versenyben idén pályázhattak először az Év legjobban kommunikáló bankja címre azok a pénzintézetek, amelyek az elmúlt egy évben új, ötletes kommunikációs kampányt valósítottak meg. A Budapest Bank lett idén a kategória győztese a Hidd el, lehetséges üzenetet középpontba állító kreatív platformjával.

Az év bankára kategóriában idén Hegedüs Éva, a Gránit Bank alelnök-vezérigazgatója nyerte el a címet. Ezzel a díjjal a bankszakma a saját körein belül ismeri el a teljesítményt, hiszen a kategória győztesét a bankárok választják ki maguk közül.

Az idei teljes rangsor
Az év bankja
1.Erste Bank
2.OTP Bank
3.Gránit Bank
Az év lakossági hitelterméke
1.UniCredit Bank
2.Erste Bank
3.CIB Bank - Raiffeisen Bank
Az év lakossági számlacsomagja
1.Raiffeisen Bank
2.AXA Bank
3.FHB Jelzálogbank - MagNet Bank
Az év lakossági megtakarítási terméke
1.UniCredit Bank
2.Budapest Bank
3.Raiffeisen Bank - CIB Bank
Az év leginnovatívabb bankja
1.Erste Bank
2.OTP Bank
3.UniCredit Bank
A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank
1.OTP Bank
2.Budapest Bank
3.Erste Bank
Az év társadalmilag felelős bankja
1.MagNet Bank
2.Budapest Bank
3.Raiffeisen Bank
Az év ifjú bankára
1.Somlai Gergely (UniCredit Bank)
2.Konkoly Miklós (Budapest Bank)
3.Sziráki László (CIB Bank)
Az év lakossági mobileszköz alkalmazása
1.OTP Bank
2.AXA Bank
3.Erste Bank
Az év legjobban kommunikáló bankja
1.Budapest Bank
2.AXA Bank - OTP Bank
3.CIB Bank - Erste Bank
Az év bankára
1.Hegedüs Éva (Gránit Bank)
Forrás: MasterCard