A jelenlegi gazdasági helyzetre, a vásárlóerő gyengeségére reagálva bővíti saját márkás termékkörét az Auchan Magyarország Kft. A lépés pikantériája, hogy az úgynevezett elsőáras (legolcsóbb) szegmens kidolgozását olyan szakember végzi, aki a Cora áruházak saját márkás termékfejlesztését vezette. Ez is jelzi, hogy az Auchan lényegében magába olvasztotta a Cora áruházakat működtető Magyar Hipermarket Kft.-t, már csak egyetlen áruház informatikai rendszere működik az Auchanén kívül, de heteken belül ezt is a rendszerbe kapcsolják.

Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, három területen van jogerős építési engedélyük, Pécsett, Nyíregyházán és a fővárosban, ám a Győri fejlesztést azért szeretnék inkább elkezdni, mert ezen a területen évek óta dolgoztak, jelentős tőkét fektettek be az engedélyek megszerzésébe és a lekötött pénzt nem szeretnék veszni hagyni. Mint ismert a Győr városvezetése szeretné a projektet, de a plázastop miatt egyelőre kérdéses a megvalósítása.

Az Erzsébet-utalvánnyal kapcsolatban az ügyvezető igazgató februárban kezdeményezett személyes találkozót a Nemzeti Üdülési Szolgálat (NÜSZ) vezetőjével, majd ezt követően egy szerződés ajánlatot tett a kereskedelmi lánc, amely két hónapja fekszik a NÜSZ asztalán. Ducoux reméli, hogy sikerül megegyezniük a szolgálattal, hiszen a vásárlók nap mint nap panaszkodnak arra, hogy az francia cég áruházaiban nem válthatják be az utalványaikat.

Ami a válságadót illeti, az ügyvezető reményei szerint 2013-ban azt kivezeti a kormányzat, ezzel lélegzetvételhez juthatnak a kereskedelmi láncok. Megerősítette, hogy az Auchan továbbra is a magyar beszállítókat kívánja előnyben részesíteni, például a saját márkás termékkínálat fejlesztésében is 80 százalékban magyarok vesznek részt.