Az aláírás alkalmával Varga Mihály azt emelte ki, hogy külföldi székhelyű nagy cégek után egy magyar alapítású, de multinacionálissá vált társasággal jött létre stratégiai megállapodás.

Wáberer György arról beszélt, hogy a versenyképesség fokozását és további növekedést várnak a megállapodástól. A cégvezető - a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének volt elnöke - szorgalmazta, hogy az e-útdíj júliusi bevezetésével egy időben a magyar fuvarozók kapjanak kedvezményt az iparűzési és a súlyadóból, valamint az átírási illetékből is.

Ennek kapcsán emlékeztetett: két éve a kelet-magyarországi árvíz kapcsán a fuvarozók felajánlották a kormánynak, hogy itthon tankolnak, ha az üzemanyag adójának egy részét az árvízkárosultak kapják. Ebből nőtt ki a kereskedelmi gázolaj, aminek az a lényege, hogy évi néhány milliárd forintos visszatérítésért cserébe a fuvarozók Magyarországon tankolnak, így a költségvetés adóbevétele 10 milliárdos nagyságrenddel növekszik.

Az e-útdíj kapcsán kért adókedvezmények hasonló előnnyel járnának, hiszen a megemelt útdíj - amelyből évi 150 milliárd forintot vár a kormány - versenyképtelenné tenné a környező ország fuvarozóihoz képest a magyarokat - mondta az elnök-vezérigazgató, hozzátéve: a kért adókedvezmény évi 10-15 milliárd forint lenne. Elmondta, hogy a fuvarozók adják a magyar bruttó hazai termék (GDP) 6-8 százalékát, és az ágazat az uniós csatlakozás óta négyszeresére nőtt. A válság alatt is évi 2-3 százalékos volt a növekedés - jegyezte meg Wáberer György.

Varga Mihály a kormány elmúlt három évi gazdaságpolitikai intézkedései közül kiemelte a társasági adó 10 százalékra csökkentését az 500 millió forintnál kisebb árbevételű vállalkozásoknál, a bürokrácia csökkentését, illetve az idősek, a fiatalok és a kisgyermekes anyák foglalkoztatásának javítását. A jövőről pedig elmondta: a következő uniós költségvetési ciklusban a támogatások 60 százalékát kívánja gazdaságfejlesztésre fordítani a kormány.

A miniszter kitért arra, hogy a Waberer's évi 6 milliárd forint adót fizet és 1700 embernek ad munkát. Egyetértett azzal, hogy a gazdaságilag fejletlen térségekben az állam támogassa a gépkocsivezetők képzését, illetve azok nemzetközi jogosítványának megszerzését, és ezzel a munkához jutásukat.