A magyar vezetőknek kell az informatika

Az utóbbi időben az informatika iránti attitűd a döntéshozatali szinttől függetlenül egyre pozitívabbá vált, a vállalati folyamatokon belüli szerepe bizonyítottan felértékelődött - áll a BellResearch által készített 2003-as döntéshozói médiakutatásban.
NAPI Online, 2003. március 4. kedd, 13:31
Fotó:

Az IT-vezetők mellett már az üzleti döntéshozókban is tudatosodott, hogy az informatika a cég működésének szerves részét képezi, és nem csak egy a többi szervezeti egység közül. A vállalatok gazdasági döntéshozóinak 36 százaléka létszükségletnek ítéli meg a vállalati informatikát, amely az üzleti vezetők meglehetősen pozitív hozzáállására enged következtetni. Emellett
minden negyedik döntéshozó helyezkedik arra a véleményre, hogy a vállalati informatika az egész szervezet életét megkönnyíti. Összességében - az említett két kategóriát figyelembe véve - a válaszadók 62 százaléka nem csupán az adminisztráció terén vagy csak a vállalat egyes részterületeinek vonatkozásában, hanem globálisan is látja, értékeli az IT fontosságát.

A BellResearch felmérése szerint azonban a vállalatméret csökkenésével mind jobban előtérbe kerül az üzleti döntéshozók véleményében is az IT adminisztrációt megkönnyítő szerepe, ahogy azt a szakmai vezetők esetében is tapasztalhatjuk. Míg a nagyvállalati szegmensben csupán a válaszadók 11 százaléka jelölte meg ezt a szempontot, addig a középvállalati szegmensben 27 százalék, a kisvállalati döntéshozók közül pedig 36 százalék tekinti az informatika szerepét pusztán adminisztratívnak.

A magyarországi közép- és nagyvállalatoknál alkalmazásban álló informatikai vezetők több mint fele, 51 százaléka szerint az informatika a vállalat adminisztrációját támogatja leginkább, bár a nagyvállalatok döntéshozóinak többsége az alaptevékenység támogatásában látja jobban a vállalati informatika szerepét. A véleménykülönbség a BellResearch elemzői szerint abból adódik, hogy a nagyvállalati szegmensben az adminisztratív folyamatok informatikai támogatottsága - a vállalatméretből fakadó kényszerűség következtében - jobban megoldott, így kisebb hangsúly helyeződik az adminisztráció automatizálására, mint a középvállalatok esetében. Az álláspontok különbözőségéhez az adott esetben az IT-rendszerek szélesebb körű felhasználásából fakadóan fejlettebb informatikai kultúra is hozzájárulhat.

HOZZÁSZÓLÁSOK