A magyarok szeretnek öreg autót venni külföldről

Tavaly tovább öregedett a hazai személyautópark. Az átlagéletkort növeli a használt autók importja, tavaly több mint 155 ezer használt autót hoztak be az országba, ezek 60 százaléka legalább 10 éves volt - írta elemzésében a Joautok.hu.
Domokos Erika, 2018. március 10. szombat, 17:25

Tavaly 14,1 évre nőtt a forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora, szemben az egy évvel korábbi 13,9 évvel, a dinamikusan emelkedő újautó-értékesítés csak lassítani képes a 2008-as válság óta tartó öregedési tendenciát - derül ki a Joautok.hu MTI-hez eljuttatott elemzéséből.

A szakportál szerint egy évtizede még 10,3 év volt a gépkocsik átlagéletkora, az öregedést elsősorban az újautó-értékesítés drasztikus visszaesése okozta 2008 után. Az átlagéletkort növeli a használt autók importja, tavaly több mint 155 ezer használt személyautót hoztak be az országba, ezek 60 százaléka legalább 10 éves volt.

2017-ben 116 ezer új autót adtak el, 20 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az elemzésből kiderül az is, hogy 2017-ben mintegy öt százalékkal nőtt a hazai gépjárműállomány, így ezer lakosra már átlagosan 350 autó jut.

Az autók területi eloszlása továbbra is egyenlőtlen. Míg Pest megyében 407, Győr-Moson-Sopron megyében 402, Vas megyében pedig 398 autó jut ezer lakosra, addig Borsod-Abaúj-Zemplén megyében mindössze 271 személykocsi esik ezer főre, de Jász-Nagykun-Szolnok, Békés, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megyében sem emelkedik 300 fölé ez a szám.

A magyarországi személyautópark negyedét két márka, az Opel és a Suzuki teszi ki, az Opel részesedése 14 százalék, a Suzukié 12 százalék. A Volkswagen 10 százalékos, a Ford 8 százalékos, a Renault 6 százalékos hányaddal rendelkezik.

A volt szocialista autómárkák eltűnőben vannak, az 1990-ig gyártott modelleket nézve Ladából 25 ezer, Trabantból 13 ezer, Wartburgból és Skodából 7-7 ezer, Polski Fiatból 4 ezer, UAZ-ból és Daciából 1000-1000 darab fut a magyar utakon - írta az MTI.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2018.03.11 08:28

na4, 2018.03.10 21:25
"A magyarok a németek levetett, leharcolt tragacsait veszik...azok meg még röhögnek is a markukba, hogy valaki eltakarítja az országukból a mocskot"
Nyilván szándékosan túlzod a helyzetet, de azért az alapvető számokkal valójában tisztába vagy.
Az EU régi tagországaiban 220 millió autó van, ebből kb 50 millió Németországban.
Az EU ban 15 millió, Németországban kb 3-4 millió autót selejteznek évente.
Vagyis a 155 ezres magyar használt autó import nagyjából 1%, a németeknél magasabb, 2-3%...
A lengyelek, törökök, oroszok és arabok mögött még a románok , baltikumiak, szerbek stb is sokkal több autót vesznek, mint mi.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2018.03.10 21:52

@na4: Egyrészt igaz, amit írsz, de miért van ez így? Azért, mert az új autót nagyon adóztatják és az első néhány évben az amortizáció is sokat kiszed a vevő zsebéből: 4-5 éves korára az autó az új ár max. felét éri.

Persze lepukkant roncsot nem szabad venni, mert az utóbb sokba kerülhet.

Van egy ismerősöm, aki ügyes üzletember, ő mindig 4-5 éves autót vesz, nem hajlandó az új ár felénél többet adni érte és kb. 5 évig tartja meg. Így még kevés a javítási költség és az amortizáció is. Lehet, hogy neki van igaza!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2018.03.10 21:25

A magyarok a németek levetett, leharcolt tragacsait veszik, azok meg még röhögnek is a markukba, hogy valaki eltakarítja az országukból a mocskot, és még fizet is érte.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html