A felmérés során öt megkérdezett vállalatból négy a keresleti oldal szűkülését jelölte meg a válság legfontosabb hatásaként, ami az értékesítés csökkenését, az árbevétel elmaradását és romló likviditást eredményezett. A jövőt tekintve a megkérdezettek fele további csökkenésre számít.

A nagyvállalatokat kevésébé érintette érzékenyen a válság, és a likviditási nehézségek is csupán az érintettek felét érintik, szemben a kkv-szektorban mért kétharmados aránnyal.

Biztató lehet, hogy a megkérdezett vállalatok túl vannak a bizalmi válságon, alig tizedük jelezte, hogy ilyen típusú problémákkal néz szembe. A vállalatok fele nem számít jelentős árbevétel növekedésre, de a költségcsökkentés helyét egyre inkább átveszi a készülődés a jövőre, akár termékfejlesztéssel, akár a vevőkör bővítésével vagy új értékesítési csatornákkal és újragondolt árazási politikával.

További reménysugár lehet, hogy a legfontosabb exportpiacunkon, Németországban elvégzett hasonló kutatás során egyre nyilvánvalóbbá váltak a fellendülés jelei. Németországban ugyanis a cégek kétharmada úgy érzi, hogy túljutott a válságon vagy elindult a kilábalás útján. A német vállalatok túl vannak a költségcsökkentés fázisán és értékesítési offenzívát indítanak.