A plazák már karácsonyi lázban égnek

Az idén csekélyebb karácsonyi forgalombővülésre lehet számítani, mint azt az elmúlt években megszokhattuk. Az üzletek jóval az első adventi hétvége előtt feltöltötték polcaikat a karácsonyi kínálattal, néhány nagyobb kiskereskedelmi lánc már októberben karácsonyi hangulatot varázsolt, ám a napsütés és az enyhe idő „agyoncsapta” az ötletet.
Hőnyi Gyula, 2004. november 29. hétfő, 07:56
Fotó:

Walch Ottó, a Westend bevásárlóközpont marketingigazgatója szerint igazi karácsonyi hangulata csak akkor lesz a vásárlóknak, ha leesik az első hó. Hidegben egyébként is növekszik a vásárlási kedv. A marketingigazgató nem panaszkodik, ugyanis november óta erőteljesen növekszik látogatóik száma. Hasonlóak Balla Erna, a Campona bevásárlóközpont ügyvezetőjének tapasztalatai, arról azonban egyelőre még nem tudott nyilatkozni, mennyire intenzív a boltok forgalma.

A piac idén karácsonykor elkényezteti a vásárlókat, hiszen megnyíltak az élelmiszer-kereskedő Lidl boltjai, a ruházati cikkeket forgalmazó két Outlet és az elektronikai lánc, a Saturn két üzlete. A legnagyobb honi hipermarketlánc, a Tesco-Global Áruházak Rt. a karácsonyi szezonra 10-15 százalékkal bővíti termékkínálatát, ilyenkor 55 ezer árucikkből lehet választani. A bővítésbe fektetett pénz megtérül, ugyanis a hipermarketlánc (illetve az élelmiszer-kereskedők általában) a novemberi, decemberi időszakban realizálják forgalmuk 25 százalékát. A slágertermék decemberben a szaloncukor és a játék, az előbbiből a cég múlt péntekig csaknem 70 tonnát, játékokból 3,5 milliót értékesített. A játékkínálatot hatezerféle termékre bővítették, ebből 400 saját márkás. Az elektronikai termékek közül továbbra is nagy forgalomra számítanak a DVD-eladásokból, ám a Tesco várakozása szerint minden kis háztartási gép kelendő lesz.

HOZZÁSZÓLÁSOK