Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az év utolsó hónapjában gyorsult a magyarországi újautó-eladások zuhanása: az augusztusi, mintegy két és fél ezres darabszám közel 80 százalékkal múlja alul az egy évvel korábbi bő 11 ezret, míg a nyolchavi közel 46 ezer kocsi 57 százalékos mínuszt takar - derül ki a Jato Dynamics és a Datahouse adataiból. (A két elemzőcég által közölt számok között nincs lényegi eltérés, nem úgy, mint az európai iparági szövetség, az ACEA becslése és az MGE adatai között.)



A vevők szemmel láthatóan nem fogadták meg a Suzuki reklámkampányának felhívását, miszerint "Válság ellen fogyasszon hazait!", a főként Esztergomból származó autók eladott darabszámának visszaesése átlag feletti volt augusztusban. Hasonló, 83 százalék körüli zuhanást könyvelhetett el a tömegmárkák között a Skoda és a Peugeot is.

A prémium szegmensben felemás volt a helyzet, hiszen míg a BMW és a Mercedes 85 százaléknál nagyobb esést produkált, addig az Audi megúszta közel 63, Volvo 52, a Saab pedig 41 százalékos mínusszal. Igaz, az Alfa Romeókból eladott 4 darab kevesebb mint egytizede az egy évvel korábbinak.



Bár az elmúlt hónapban ismét több Suzuki kelt el Magyarországon, mint Ford, január-augusztusban utóbbi márka fenntartotta a nemrégiben megszerzett piaci elsőségét. Ebben elsősorban a Focus modellek népszerűsége segített, a nyolc hónap alatt eladott 2,6 ezer darab közel hatszázzal több, mint amennyi kategóriatárs Suzuki SX4-esből gazdára talált. (A Focus-sikerben nagy szerepe volt az eredményes rendőrségi autóbeszerzési tendernek, ami több száz darabbal segített az adatok feljebb tornászásában.)

Egy mérettel lejjebb a Swiftnek már bőven sikerült megvernie az új Ford Fiestát. A modellek 20-as listájába bekerült a Nissan crossovere, a Qashqai, amelynek eladott darabszáma gyakorlatilag megegyezik a Renault Thaliák, a Chevrolet Aveók, illetve a Skoda Fabiák hatszáz körüli értékével.