Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!
jegyét most.
A vevők szemmel láthatóan nem fogadták meg a Suzuki reklámkampányának felhívását, miszerint "Válság ellen fogyasszon hazait!", a főként Esztergomból származó autók eladott darabszámának visszaesése átlag feletti volt augusztusban. Hasonló, 83 százalék körüli zuhanást könyvelhetett el a tömegmárkák között a Skoda és a Peugeot is.
A prémium szegmensben felemás volt a helyzet, hiszen míg a BMW és a Mercedes 85 százaléknál nagyobb esést produkált, addig az Audi megúszta közel 63, Volvo 52, a Saab pedig 41 százalékos mínusszal. Igaz, az Alfa Romeókból eladott 4 darab kevesebb mint egytizede az egy évvel korábbinak.
Bár az elmúlt hónapban ismét több Suzuki kelt el Magyarországon, mint Ford, január-augusztusban utóbbi márka fenntartotta a nemrégiben megszerzett piaci elsőségét. Ebben elsősorban a Focus modellek népszerűsége segített, a nyolc hónap alatt eladott 2,6 ezer darab közel hatszázzal több, mint amennyi kategóriatárs Suzuki SX4-esből gazdára talált. (A Focus-sikerben nagy szerepe volt az eredményes rendőrségi autóbeszerzési tendernek, ami több száz darabbal segített az adatok feljebb tornászásában.)
Egy mérettel lejjebb a Swiftnek már bőven sikerült megvernie az új Ford Fiestát. A modellek 20-as listájába bekerült a Nissan crossovere, a Qashqai, amelynek eladott darabszáma gyakorlatilag megegyezik a Renault Thaliák, a Chevrolet Aveók, illetve a Skoda Fabiák hatszáz körüli értékével.