Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Az új szakaszon nyolc felüljárót és két különszintű csomópontot építenek: az egyik elválási csomópont lesz a már megépült 8-as és 7-es számú főút közös szakaszán, a másik csatlakozik a 8-as számú főút Csór települést elkerülő szakaszához.
A beruházás előkészítő munkálatai év elején elindultak, a fakivágás, a bozót- és cserjeirtás, valamint a lőszermentesítés hamarosan befejeződik. Áprilisban a kivitelezés a nagy tömegű földmunkákkal, a régészeti feltárásokkal, illetve a felüljáróknál próbacölöpözéssel folytatódik, majd nyáron megkezdődnek a hídépítések is.
A 8-as főutat 42 kilométer hosszan korszerűsítik. 2016 második félévére, kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttá fejlesztik a Székesfehérvár-Herend közötti szakaszt, amelyen óránként 110 kilométeres sebességgel lehet majd közlekedni. Legkorábban a hajmáskéri csomópont készül el, azt 2014 őszén már használhatják a közlekedők.
A NIF korábban azt közölte, hogy a székesfehérvári elkerülő európai uniós források felhasználásával, nettó 14,6 milliárd forintból épül. A közbeszerzési eljáráson a kivitelezési munkákat a Swietelsky Magyarország Kft. és az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. nyerte el.
Jelenleg a tesztelésnél tart a Rally2 szabályrendszer szerint épített új Audi A1 alapú versenyautó.
bandesz, 2014.03.27 11:36