A Wabard Biztosító sajtóközleményben reagált arra az elsőként a Napi Gazdaságban napvilágot látott levélre, amelyet a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) főtitkára írt a PSZÁF főigazgatójának. A most piacra lépő biztosító szerint nem felel meg a valóságnak, hogy a Wabard a fuvarozók és a fuvarozói flották számára általában alacsonyabb díjakat hirdetett volna meg, mint amelyeket a MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) alkalmazott. A társaság szerint az általuk meghirdetett árcentrum mindenki által ellenőrizhetően megfelel a piaci várakozásoknak, s díjkalkulációjuk, vagy annak bármely részlete szakmailag megalapozott. A Wabard szerint a konkrétan kifogásolt fuvarozói szegmensben kimagaslóan nagy mennyiségű és rendkívül értékes adatok állnak rendelkezésükre a fuvarozók és a flották baleseti és kárstatisztikáiból. Mint ismert, a biztosító a flottaszerződések esetén akár 90 százalékos díjkedvezményt is kínál, vagyis a meghirdetett díj egytizedéért is hajlandó biztosítani a – túlnyomórészt – haszongépjármű-flottákat. A Mabisz statisztikái szerint a MÁV ÁBE által biztosított autók után csak külföldi károk esetében jelenleg 1,7 milliárd forintnyi kárösszeget kell majd a hazai biztosítóknak kifizetniük a nemzetközi zöldkártya egyezményből fakadó kötelezettségük miatt. A 90 százalékos kedvezményről Nagy Imre, a Wabard vezérigazgatója a Napi kérdésére úgy nyilatkozott, hogy más társaságok is alkalmaznak ilyen "gumiszabályt". Maga a Wabard egyébiránt a flották esetében a 90 százalékos kedvezmény mellett 200 százalékos pótdíj-lehetőséget is meghirdetett, ám a szakértők szerint ezzel – még ha akarna is - nem igazán tud élni, hiszen ha az adott fuvarozó olcsóbb díjat talál a piacon, aligha kötnének majd ilyen szinten biztosítást.