Mivel a tej beszerzési áron aluli forgalmazásról szóló egyértelmű kijelentéseket semmilyen tény nem támasztja alá, ezeket a vizsgálat lezártáig határozottan visszautasítja a keresledelmi lánc.


A Tesco - kiadott közleménye szerint - a tejtermékek árait mindenkor a piaci kereslet-kínálat és a vásárlói elvárások függvényében alakítja ki. A Tesco emellett hangsúlyozza: az Agromonitor.hu, Tej Terméktanács feltételezéseivel ellentétben a tejhez a termelői áraknál csak jóval magasabb áron jutnak hozzá a kereskedők a feldolgozóktól,  így az alacsony termelői ár a kiskereskedelemben már nem jelenik meg versenyelőnyként.

A kereskedelmi lánc ugyanakkor azt is megjegyzi közleményében, hogy jó minőségű magyar tej versenyképes áron csak korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre a hazai piacokon, hiszen amikor a HUF/EUR árfolyam az export számára kedvezően alakul, a magyar feldolgozók termékeikkel nem a hazai vállalatokat látják el, hanem azonnal a határon túlra exportálják azokat.

Mindez a termelők és a kereskedők hosszú távon fenntartható folyamatos együttműködésének nem kedvez - állítja a Tesco. Ezért is alakulhatott ki néhány hónappal ezelőtt az a helyzet, hogy  a kereskedők szinte egyáltalán nem tudtak a magyar termelőktől tejet vásárolni - teszi hozzá.