Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Herczeg István a témában rendezett lakossági fórumon elmondta, a 845 millió forintos uniós és kormányzati támogatással megvalósuló fejlesztési beruházásnak köszönhetően új termékek kerülnek a piacra, és egyúttal érdemben javul a gyártás hatékonysága.

A februárban indult és 2015 júniusáig tartó projekt során az élelmiszeripari cég házon belül olyan kutatásokat végez, és technológiai fejlesztéseket hajt végre, melyek természetes enzimek és enzimpreparátumok segítségével csökkentik a termelési veszteséget, miközben a termékek értékes beltartalma változatlan marad. A módszerrel lehetővé válna a termékek minőségmegőrzési idejének növelése is.

A Sole-Mizo Zrt. jelenleg heti 50-60 tonna túrót állít elő, a fejlesztés nyomán ez a mennyiség 80-100 tonnára emelkedhet - tudatta az igazgató. A kutatási program része olyan joghurtalapú savóitalok kifejlesztése is, melyek összetevőiknek köszönhetően nemcsak az egészséges életmódra törekvő vásárlók igényeinek kielégítésére alkalmasak, hanem cukorbetegek is fogyaszthatják azokat - közölte Herczeg.

Az új termékek, valamint a gyártásukhoz szükséges alapanyagok megfelelő tárolásához a vállalkozás korszerűsíti raktározási és logisztikai informatikai rendszerét.

A Sole-Mizo Zrt. Magyarország egyik meghatározó tejipari vállalkozása. A cég nettó értékesítésből származó árbevétele 2013-ben meghaladta a 42 milliárd forintot, ennek mintegy negyedét adta a kivitel. A főbb exportpiacok a Balkán, Románia - itt a cégnek leányvállalata is működik - az arab országok és Nyugat-Európa. A mintegy ezer főt foglalkoztató cég üzemi eredménye tavaly 200 millió forint volt.

(Képünk illusztráció.)