Bár minden idők egyik legizgalmasabb, legkiismerhetetlenebb versenysorozatának közepén járunk - ezt bizonyítja az idén eddig labdába sem rúgó Lewis Hamilton mostani győzelme -, Mogyoródról elsősorban azért maradtak el a korábbi nézők, mert a nagy kedvencek alulteljesítenek. Robert Kubicának nem terem babér idén, így - hiába van már külön Kubica-lelátó a Hungaroringen - a korábbi években megszokott lengyel szurkolóknak csak a töredéke jött Budapestre. Bár Kimi Raikkönen végül második lett, erre azonban előzetesen aligha vett volna bárki is mérget, így azután a finn szurkolók és Forma-1 leghíresebb csapatának, a Ferrarinak a rajongói közül is sokan ejtették utazási terveikből Magyarországot - ha másért nem, hát a válság miatt.

Akik pedig eljöttek, azok megfontoltabbnak tűntek. Bár benn a ringen továbbra is jól mentek a 30 eurós csapatsapkák és az 50 euróért beszerezhető pólók, a sorok a megszokottnál lényegesen kisebbnek tűntek a standoknál. Szakértők biztosra veszik, hogy aligha változik a prémium szegmens irányába a Magyar Turizmus Zrt. tavalyi felmérésének eredménye, amely szerint a nagydíjra érkezők harmada napi 200 eurónál több pénzt hagy Magyarországon, míg 41,7 százaléka napi 50-200 euró közötti összeget költ.

Már csak azért sem várható ez a fordulat, mert a top szegmens idén sokkal jobban hiányzott a versenyről. A Paddock Club természetesen most is megtelt - fix helyeket kértek le a csapatok -, ám az már egyértelműen a válságnak volt betudható, hogy az elmúlt évekhez képest példátlanul kevesen ültek a gold tribünön - nem volt, aki partnereinek megvegye a 400 eurós jegyeket. Az egyik komoly támogató kommunikációs és marketingvezetője arról beszélt a Napinak, hogy míg a korábbi években 500 jegyet vásároltak meg csak azért, hogy régióban lévő cégeik meghívhassák kiemelt partnereiket a Magyar Nagydíjra, idén még kedvezményesen sem vásároltak a jegyekből. A látvány alapján ezzel nem voltak egyedül.

A visszaeső bevételek - tavaly csak áfából 2,4 milliárd forintos bevétel keletkezett a Forma-1 hétvégén egyes sajtóhírek szerint - az idén növekvő költségekkel párosultak. A magyar állam jogdíjat kell, hogy fizessen a futamrendezésért, amely az elmúlt évek során évről évre emelkedett (lásd keretes írásunkat). Az idei évre előzetesen kalkulált 3,14 milliárd forint helyett a forint gyengülése miatt akár egymilliárddal is többe kerülhetett a száguldó cirkusz Magyarországra hozása. Öröm az ürömben, hogy az idei versenyre komolyabb fejlesztést sem a környező infrastruktúrában, sem magán a versenypályán nem kellett végrehajtani - a Hungaroringen az utolsó komoly átalakítás épp tavaly fejeződött be, amikor közel egymilliárd forintért a csapatok és a szponzorok elvárásainak megfelelően jelentősen átalakították a paddock és a boxok környékét.