A napokban többségi tulajdont szerzett Magyarország piacvezető vásárlási tanácsadó portáljában, az Árukeresőben a dél-afrikai Naspers - közölte a társaság. A megállapodás értelmében az online vásárlási kalauz a Naspers közép-európai csoportját, a lengyel székhelyű Allegróhoz kerül, a szintén idén taggá vált TeszVesz és Vatera mellé. Az Árukereső saját néven, az oldal jellemzőinek megváltoztatása nélkül folytatja működését. Az online áruböngészésben további növekedési potenciált látó Allegro a mostani alku értelmében 75 százalékos tulajdonrészt szerzett a regionális elérésű Árukeresőben. Az Árukereső 2004-ben alakult, az azóta eltelt öt évben Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldalává vált. A portált üzemeltető cég az országhatárokon túl is működteti szolgáltatásait: Romániában, Bulgáriában, Csehországban, Törökországban és Portugáliában működtet hasonló oldalakat. Látogatóinak száma a hat országban havi szinten eléri a 3,5 millió főt, árbevétele 2008-ban 140 millió forint volt. Az Árukereső - webes kereskedő partnerei segítségével - lehetővé teszi a látogatók számára, hogy megkeressék a legkedvezőbb árat ígérő online beszerzési forrást.