A GVH közleménye szerint engedélyezte az összefonódást. A Sanoma meghatározó tevékenysége a nyomtatott napi és időszakos sajtótermékek (női lapok, program-tv magazinok, autó-, lakberendezési-, és gasztro lapok) kiadása és azok reklámfelületeinek értékesítése, online sajtótermékek előállítása, valamint álláskereső és e-kereskedelem céljaira szolgáló portál üzemeltetése. A Central a Varga-csoport tagja, amelynek meghatározó tevékenysége az ingatlan befektetés és hasznosítás, illetve faktoring.

A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a Sanoma és a Central Group Media Holding Kft., illetve a Central-csoport cégeinek nincs azonos tevékenysége, a Varga-csoport tevékenységi köre bővül a Sanoma-csoport által végzett tevékenységekkel. A Central-csoport tagjai ugyan tevékenységük reklámozásához felhasználhatják a Sanoma nyomtatott hirdetési felületeit, azonban a Sanoma-csoport részesedése a nyomtatott hirdetési tevékenység magyarországi forgalmából nem éri el azt a mértéket (30 százalék), amely felett káros versenyhatással lehet számolni. Fentiekre is tekintettel a GVH az irányításszerzés engedélyezése mellett döntött.

A július 1-jével lezárult tranzakció során a Centrál-csoport a Sanoma Media Budapest Zrt. részvényeinek 100 százalékát szerezte meg. A magyar magánszemélyek és intézményi befektetők kezében lévő pénzügyi csoport a vételárat egy összegben fizette ki a finn anyavállalatnak. Az új tulajdonos 5-10 éves távon tervez médiapiaci befektetésével, és Centrál Médiacsoport Zrt. néven, nyereségesen kívánja tovább működtetni a vállalatot - közölte a napokban a Centrál-csoport.