Megszűnnek az áruházi reklámújságok?

Az áruházi reklámújság környezetvédelmi termékdíja jelenleg 85 forint kilónként. A kormány tervei szerint 304 forint lesz. Emiatt nagy változások lesznek majd a boltokban - véli a Blokkk.com
Domokos László, 2018. szeptember 30. vasárnap, 13:32
Fotó: Napi.hu

Még 2017 őszén, amit végül levettek a napirendről, 100 forint fölé tolták volna, volt tiltakozás. Ez a mostani új javaslat még nagyobb ugrást okozna. Valóban ennyire haszontalan lenne a reklámújság? - teszi fel a kérdést a kereskedelmi szakportál.

A papíralapú reklámhordozók után 10 milliárd forintot közelítő nagyságrendű bevétel folyik be a költségvetésbe. Ha semmi sem változna, csak a termékdíj nőne a tervek szerint, akkor ez a bevétel 30 milliárd forint fölé kúszna.

Csakhogy ha ezek az újságok nem léteznének, eléggé nehéz lenne a vásárlóknak tájékozódniuk arról, mi mennyibe kerül az üzletekben. Járhatnának boltról-boltra, fogyna a benzin is, hiszen amúgy is sokan járnak autóval bevásárolni és sokkal több idő menne el a vásárlásra - fogalmazott a Blokkk.com.

Jelenleg csak a drágulás biztos januártól. Kérdéses a mérték, hiszen a boltosok, szolgáltatók jobban megnézik majd, mit reklámozzanak így. Megszűnni vélhetően nem fognak az áruházi újságok, de az áruk az ott lesz a nyugtán, persze nem külön soron, hanem a megvásárolt portéka árában, sok más költséggel együtt. Mindezt pedig észreveszi majd a vásárló.

Egy ekkora változtatás átalakítja majd az áruházi gyakorlatot is. Az új szabályok szerint például a magasabb termékdíjat akkor kell majd fizetni, ha a nyomtatott kiadvány nyomtatható felületének több mint fele tartalmaz reklámot  - ma csak nyomtatott felület van a szövegben. Innét pedig , csak kalkuláció kérdése, hogy megéri-e egy áruházi magazint biggyeszteni a reklámok mellé mindenféle érdekességgel (például a CBA-nak van saját magazinja, de a Tesco honlapja is sok magazinos tartalmat kínál, nem csak puszta reklámot).

Végül pedig lehet, hogy olcsóbb lesz üresen hagyni a reklámújság felét - a kiadvány pedig lesz majd a csomagolásra az úgyszintén várhatóan nagyot dráguló műanyag zacskók helyett.

Emellett számolni lehet azzal is, hogy vékonyabbak lesznek a reklámújságok, miközben a reklámok mérete kisebb lesz.

További lehetőséget jelent a nem reklámhordozónak minősülő papírzacskókon reklámozni vagy éppen a neten hirdetni.

Fotó forrása: Kummer János / Napi.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Mekelekke, 2018.10.01 11:32

@laci_52: Hiába van minden áruháznak honlapja, ha a hazai lakosság nagy részének nincs internetje (nem létezik igazán olcsó internet lehetőség), vagy nem tudja használni az internetes technikai eszközöket, vagy az áruházak honlapjait olyan könnyedén (RSS), mint egy papír újságot. Ez a három csoport országos szinten milliós nagyságrendű, az áruházak számára komoly érvágás lenne kihagyni őket a szórásból.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2018.09.30 23:20

"eléggé nehéz lenne a vásárlóknak tájékozódniuk arról, mi mennyibe kerül az üzletekben"

Miért lenne nehéz? Mindegyik üzletláncnak van saját honlapja. Ez itt olcsóbb, amaz ott. A különbségek nagyjából kiegyenlítődnek, úgyhogy(a ritka akciók kivételével) egyszerűen a legközelebbiben meg kell venni mindent, hogy kevesebb legyen a benzinköltség.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csaba1002, 2018.09.30 18:20

Kell a papír a kormány propagandához. Óriás plakát, konzultációs levél, bözsi utalvány stb.
Ezeket meg kell fizettetni valakivel.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html