Az előzetes adatok alapján nagyságrendileg a korábbi évihez hasonló bevételt ért el 2010-ben a Magyar Suzuki Zrt., vagyis az elmúlt évben (278,75 euró/forint áfolyammal számolva) 428 milliárd forint bevételre tett szert - ismertette Hisashi Takeuchi, az esztergomi gyár vezérigazgatója. Az elmúlt évben valamivel több mint 170 ezer autó hagyta el a gyártószalagot, s a tavalyi év is az exportról szólt - tette hozzá a vezérigazgató, aki azt is elmondta, hogy Németországban 18, Angliában 14, Franciaországban és Olaszországban 13-13 ezer Suzukit adtak el. Az ACEA adatai szerint az EU és az EFTA piacain összesen 195,5 ezer Suzuki kelt el, ami közel 22 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbi 249,6 ezres - a roncsautóprogramokkal felturbózott - darabszámhoz képest. A Suzuki az elmúlt években már megjelent Azerbajdzsánban, Grúziában, az utóbbi időben pedig Észak-Afrikát, köztük Marokkót célozta meg, hisz ott is lát feltáratlan lehetőséget, bár a kontinensen zajló események most némileg visszafoghatják ezirányú terjeszkedésüket. Idén is a tavalyihoz hasonló gyártási darabszámmal számolnak, bár ez az év során még módosulhat fölfelé. Belföldön viszont a nagy csalódás éve volt 2010 a Suzukinak, hisz amíg 13 éven át meg tudta őrizni piacvezető pozícióját, addig a Magyarországon 2010-ben eladott autókkal, csak a hetedik helyen végzett. Ez a vezérigazgató szerint a piaci körülmények változásával magyarázható, illetve azzal, hogy tovább nőtt a flottaértékesítés aránya a magánszemélyek vásárlásához képest, ami pedig nem kedvez a Suzukinak. Ez utóbbi kör vásárlói kedvének élénkülése indíthatna el pozitív folyamatot a cég életében. A Magyar Suzuki Zrt. idén lesz 20 éves, s a tervek szerint a nyáron elkészülhet a gyárban kétmilliomodik autó.