A TVBrands Kft. 2011 novembere és 2013. június 30. között a kurkuma-port tartalmazó termékének gyógyhatást tulajdonított, valamint olyan egészségre, emberi szervezet állapotára vonatkozó hatásokkal népszerűsítette a terméket, amelyet a vonatkozó ágazati szabályok alapján kellett volna igazolnia - olvasható a GVH közleményében, majd hozzátették, hogy egyes reklámeszközein továbbá a jogszabályi tilalom ellenére olyan egészségre vonatkozó állításokat alkalmazott, amelyek egy orvos ajánlásaira hivatkoztak. A vonatkozó szabályozás értelmében azonban élelmiszernek, így étrend-kiegészítőnek nem tulajdonítható gyógyító hatás, valamint nem lehet - a fogyasztói bizalmat alaptalanul megnövelve - orvosi ajánlásra hivatkozni az egyes állítások kapcsán.

A vállalkozás továbbá nem tudta igazolni, hogy az egyes, nem gyógyító, de egészséggel kapcsolatos hatásokra vonatkozó állításokat jogszerűen használta-e. A GVH megítélése szerint a jogsértő tájékoztatások közül a legnagyobb hatása az ún. vásárlási műsorablakban megjelenő televíziós reklámfilmeknek lehetett. Ezen reklámeszköz különösen alkalmas lehet a fogyasztói döntések befolyásolására egyrészt a műsorablakok szerkezetének, tartalmának együttes hatása, másrészt az érintett műsorsávok nézőinek jellemzői miatt - írja a GVH.

A szervezet súlyosbító körülményként vette figyelembe többek között azt, hogy bizalmi termékről van szó és a gyógyhatás állításokra az egészségi problémákkal küzdő fogyasztók különösen érzékenyek, ám közben enyhítette a vádakat az, hogy a vállalkozás a jogsértést elismerte és kommunikációs gyakorlatát igazolt módon módosította. Mindezeket figyelembe véve végül 14 milliós bírságot szabtak ki.