Áramkutak a Balaton körül

Öt egységből álló elektromos töltőállomás-hálózatot épített Budapest és a Balaton között, illetve a tó körül az E.On.
Leszák Tamás, 2012. július 11. szerda, 11:25
Fotó: Napi.hu

Székesfehérváron, Siófokon, Fonyódon, Keszthelyen és Balatonfüreden avatott elektromos töltőállomásokat az E.On, megteremtve ezzel a Balaton-Budapest összeköttetést, illetve a tó megkerülését az árammal hajtott autók számára - jelentette be - Eric Depluet, az E.On Hungária Zrt. vezérigazgatója siófoki sajtótájékoztatóján. Az energiacég tavaly a budapesti Kempinski szállodában adta át első áramkútjait, majd a Bécs-Budapest összeköttetés részeként a győri, tatai és mosonmagyaróvári egységeket. Depluet szerint a következő lépés a Budapest-Pozsony összeköttetés megteremtése lesz.

Globálisan több országban milliós nagyságrendben közlekedhetnek elektromos autók 2020-ra, a prognózisok szerint például Kanadában 2, az Egyesült Államokban 2,5, Németországban pedig több mint egymillió ilyen jármű lehet addigra a vezérigazgató szerint (Németországban tavaly több mint kétezer ilyen járművet helyeztek forgalomba). A technológia terjedésére vonatkozó minden kérdőjel ellenére pozitív tény, hogy 100 kilométer megtétele egy hagyományos autóval átlagosan mintegy 10, villamos meghajtásúakal azonban 4 euróba kerül - tette hozzá Depluet. (Bár a elektromos gépkocsik ára jelenleg többszöröse a hagyományos meghajtásúakénak.)

Az E.On a balatoni kutakkal együtt már 10 e-töltőállomással rendelkezik, az társaság komplex szolgáltatást nyújt az e-mobilitás területén, a töltők értékesítése mellett biztosítja a kivitelezést, üzemeltetést, hosszú távú terve pedig, hogy zöld árammal lássa el ezeket az egységeket. Siófokon idén ingyen parkolhatnak a tisztán elektromos meghajtású autók a közterületeken - tette hozzá Balázs Árpád, a város polgármestere.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

RealMan, 2012.07.17 08:44

@elmufioka:
Ha azt a bizonyos békebeli nyugdíjas állást találtad meg vagy arra vágysz, akkor nem szólok, okay.

Ma a világ naponta változik, még itt is Németország egyik legkisebb tartományának a dombjai között. Világosan látszik az ádáz harc az energiások között meg egyáltalán a pozíciókért. A világ és különösen Európa elkorcsosodott, gátlástalan lett és igazságtalan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

elmufioka, 2012.07.16 23:30

@roqfort:
A kapzsiság mindenhol örök. Csupán a mértéke tesz különbséget az egyes dolgok alakulásában. És az egy elég nagy tényező a mértékben, hogy minél távolabbi (demográfiailag) valami, annál gátlástalanabb. Most már egyre sokszínűbb tapasztalatom van ELMŰsként, és itt is tulajtól takarítóig végignézel a cég tagjain, és minden színt megtalálsz a palettáról. Szintúgy a teljes villamosipar tulajdonosi szerkezetében. A legtöbb amit tehetünk, hogy munkaidőben dolgozunk, fekvés előtt imádkozunk. Talán jó helyre mosolyog a szerencse.

@RealMan:
Nem valami üdítő dolog leírni sem ezeket a sorokat, akárkinek is intézem őket...
Az a legrosszabb, hogy a mai napig nem tudom, hogy ezeket vallani vajon pesszimizmus, realizmus, vagy optimizmus. Még 23 sem vagyok, és eljutottam abba a korba, hogy a biztos kimenetel érdekel, és nem az, hogy helyes e hátat fordítani az álmaimnak. Viszont elég önző dolog hirdetnem is eme meggyőződésemet, miközben azzal igazolom magam, hogy ettől talán megváltozik a világ. Ha elegen látnak ilyen sötéten...
Valakinek egyszer nagyon meg fogom köszönni ezt a világrendet!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

roqfort, 2012.07.16 12:24

Olaj független autó találmányok urban legendjei: az olajipar ellopta az üzemanyag cellás, hibrid, villany, stb. autók terveit zseniális feltalálóktól. Ezért vagyunk még olajprofit függők és ezért hullik az amerikai katonák vére. Gázautó sztori: abszolút környezetbarát, 90% illik a létező technológiákba, működik, erre Matolcsy megemeli a jövedéki adóját. Valószínüleg inkább ilyen kifinomult, adminisztratív úton tartanak minket olaj függőségben az olajiparral összefonódott kormányok.
Remélem a villamos ipar erősebb és motiváltabb, sikeresebb lesz ebben a forradalmi technológia váltásban. Csak a kapzsisága örök. Nehogy ezt a lehetőséget is tönkretegye.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2012.07.16 08:24

@elmufioka:
Minden soroddal egyetértek és valóban csak egy lépésre vagyok attól, hogy átbillenjek és át is fogok...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

elmufioka, 2012.07.12 19:43

@RealMan:
Én nem az RWE-re meg az E.On-ra céloztam. Ők csak nyomulnak, mert leesett nekik, hogy az új világrendben ők a rangidős Exxon. De ez nincs bebetonozva. Viszont az, hogy az Audi és társai csak egy köpésnyire vannak a te piacodtól, az fix. Megvan a pénzük, a nevük, és a tudásuk is hozzá, halandó ember számára felfoghatatlan iparági tapasztalattal társítva. És ez mind Németország.
Lehet, hogy valami újat találtál ki, de sajnos nem lemásolhatatlant. Nézd csak meg mi történt a transzformátor magyar szabadalmával.
Naigen, független feltalálónak (aki tényleg értelmes dolgot talál fel, nem mágnesmotort) lenni 3 dologhoz vezethet. Elsöprő siker, kérészéletű siker, siker nélküli küzdelem egész életen át. A többiek? Vagy beérik kisebb sikerrel feltalálóként egy multi bérét kapva, vagy okosak és a multi azért fizeti őket, de nem feltalálók, vagy hülyék. Én azért bízom benne, hogy a középső csoporthoz tartozom, és néha kapok esetleg némi prémiumot egy aprócska szabadalomért. Nem fogom hagyni magam kihasználni és ki fogok állni az elveimért a hazámban, de ne haragudj, nem fogom azért kockára tenni az életemet, hogy megmutassam mekkora faszagyerek vagyok a találmányommal. Neked kell látnod, hogy független feltalálóként milyen fokú siker formálódik neked, és egészségedre, hogy ennyit tettél érte. De te nem tudod én honnét jövök, nem tudod mekkora előrelépés nekem műszaki vezérigazgatóságra törni egy mocskos romhalmazban, és nem tudod mihez fogok kezdeni a rendelkezésemre álló hatalommal, még fiatal kis fogaskerékként is.
Van egy rossz hírem számodra. A hülyék vannak sokan. És a hülyéket te nem fogo tudni meggyőzni, mert megvezethetők a nagyok által. Akkor jövök én. És ha elég közel vagyok a nagyokhoz, hátbatámadhatom az akaratukat. De te talán ezt nem fogod érteni sose. Épp elég fröcsögést olvastam már tőled, de tudod mire mész vele. Lehet, hogy zseni vagy, de akkor az egyben őrülettel is jár, erről jobb ha nem feledkezel meg. És sem tőled, sem a nagyoktól, sem a hülyéktől nem fogom eltűrni, hogy rajtam köszörülje a nyelvét csak azért, mert engem a legolcsóbb és a legprimitívebb hibáztatni!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html