Ebben az évben 15 százalékos forgalomnövekedést tervez a társaság, amit megvalósíthatónak látnak az idei első hónapok adatai alapján - írta az MTI.

A tavalyi összforgalom 7 százalékát adta az online értékesítés, ami két számjegyű emelkedés 2017-hez képest, és a webforgalom további erősödésére számítanak - közölte az ügyvezető igazgató. Értékelése szerint a forgalom növekedése egyrészt a kedvező piaci környezetnek, a fokozódó vásárlási kedvnek, másrészt a Praktiker jelentősen átalakított és kibővített árukínálatának köszönhető.

A Praktiker 1998 óta van jelen Magyarországon, 20 áruházat működtet, és 1550 dolgozónak ad munkát.

Tavaly mintegy 6 millió fizető vásárló fordult meg a barkácslánc áruházaiban, 15 százalékkal több az előző évinél - ismertette Karl-Heinz Keth. Folytatják áruházaik modernizációját, mert tapasztalataik szerint ez egyértelműen növeli a forgalmat. Tavaly hat áruházat építettek át, 2023-ig minden üzletüket szeretnék felújítani.

Tavaly 1,6 milliárd forintot fordítottak a felújításokra, idén is körülbelül ennyit terveznek erre a célra. A vállalat további terjeszkedési terveiről szólva az ügyvezető közölte, szívesen nyitnának még 2-3 áruházat. A magyarországi szabályozás ezt ugyanakkor nehezen teszi lehetővé - mondta, utalva a "plázastop" törvényre. Felmerült a határon túli terjeszkedés lehetősége is.

A Praktiker mintegy 300 beszállítóval dolgozik, a hazai vállalkozások aránya elérte a 80 százalékot. A 160 milliárd forintosra becsült barkácsszektorban a Praktiker a második legnagyobb áruházlánc.