Árharcot indítottak az outletek (részletes)

A karácsony közeledtével árversenybe kezdtek az outletekben működő ruházati boltok: még a kedvezményes árból is 40–70 százalékot „levágnak” az ünnepek alkalmából a márkakereskedők. A helyenként igen alacsony árfekvés viszont nem mindig párosul a kínálat gazdagságával. A NAPI Gazdaság körképe.
Hőnyi Gyula, 2004. december 16. csütörtök, 08:05
Fotó:

A GL Outlet Benetton-boltjában első ránézésre a múlt századból visszamaradt holmikat raktak a polcokra, igaz, a nyitáskori árakból további 50 százalékot engednek. Az üzletben találtunk olyan galléros pólót, amelyek márkaemblémáját jó ideje nem használja a divatház: leértékelve mégis hatezer forintba került. A férfi és női ingeket 15 ezer és 19 ezer forint között kínálják. Egy szó mint száz, a meglehetősen furcsának nevezhető a Benetton-kínálat a két, ősszel nyílt outletben.

Ezzel szemben jó lehetőséget kínált a GL-ben egy embléma nélküli bolt, ahol az Armani Jeans, Gianfranco Ferre, Calvin Klein (CK) és Moschino márkákat találjuk. A nadrágok 50-55 ezerről voltak leértékelve 25-27 ezer forintra, a Ferrét már 12 ezerért is odaadták, de jellemzően 15 ezer forintba került. Armani és CK ingeket 18 ezerért adtak. Karácsonyi és szilveszteri partira kifejezetten jó vétel a hölgyeknek a térd fölé érő csípőszoknya, amelyben a Moschino gyakorlatilag verhetetlen, bár Magyarországon leginkább a kiegészítőiről ismert. A darabok 18 és 22 ezer forint körül voltak. Bár az üzlet több jó vétellel is kecsegtetett, a méretek kínálatával nem lehettünk maradéktalanul elégedettek. Csakúgy a Fashion52-ben, ahol az igazán tetszetős darabok igen kicsik voltak. Az üzlet olyan márkákat kínál, amelyekért eddig több száz kilométer kellett utazni. Némi problémát okoz a választásnál, hogy a Dolche & Gabbana holmikra nem rakták ki az árakat (talán nem véletlenül). Az eladó szerint nem küldte el a forgalmazó, de kérésre külön meg tudják nézni a listán. A vásárlás önfeledt hangulatát rombolja, hogy az áruház homlokzatára felírt több tucat minőségi márka tizedével sem lehet az üzleten belül találkozni.

A konkurens Premier Outlet üzletei felkészültebbek voltak, mint a GL "első fecskéi". A Sararban találtuk a legjobb vételt: a nyitáskor még 100 ezer fölött kínált (eredeti árban 187 ezer forintos) Cerruti és Zegna öltönyök most 87 500 forintba kerülnek. Az alacsonyabb kategóriájú öltönyök 49,9 ezer forintot kóstálnak. A kiegészítők viszont drágák voltak: öveket jellemzően 6900-ért, nyakkendőket pedig 9900-ért kínáltak.
A Premier Calvin Kleint kínáló üzletében 32,5 ezertől 58 ezerig találtunk kisestélyit és koktélruhát, ami meglehetősen baráti ár a Premier Roland üzletében látott Max Mara hasonló kollekciójának árához képest. Ott találtunk olyan kisesélyit is, amely 104 ezret kóstált. A Mexxben viszont szinte minden ruhát 15 690 forintra áraztak be, ami ugyancsak kedvezőnek számított.

Némi meglepetés volt, hogy a Roland által forgalmazott Hugo Boss márkából kicsi volt az öltönyválaszték. Három figyelemre méltó fazont találtunk, mindegyik 100 ezer fölött volt. CK öltönyöket a Premierben 80 ezer forint körül láttunk. Ugyancsak üde színfolt volt a Premier Camel Activ üzlete, szabadidőingeket 10 ezer alatt, nadrágot 12-15 ezer forint között kínáltak. Mindegyik eredeti ára jócskán 20 ezer fölött volt. A méretkínálat jellemzően itt is csekély.

Egyetlen szóra érdemes cipőüzletet találtunk a két outletben. A GL Pancaldi kínálta - hölgyeknek és uraknak egyaránt - a legdivatosabb fazonokat. A férficipőket 30-36 ezer forintról értékelték le 18-21 ezer forintra. A női csúcsmodellek 15-18 ezer forintba kerültek, a hétköznapi viseletet pedig 12 ezerért kínálták.

HOZZÁSZÓLÁSOK