Árzuhanás a cigipiacon?

Árspirált indíthat el a British American Tobacco (BAT) Magyarország Kft. azzal, hogy csökkentette egyik márkájának fogyasztói árát.
NAPI, 2004. december 12. vasárnap, 23:59
Fotó:

Árversenybe kezdett a BAT Magyarországon: néhány hete 12 százalékkal, vagyis 500-ról 440 forintra szállította le Pall Mall márkájú cigarettáinak árát. A Napi Gazdaság információi szerint a második legnagyobb honi cigarettaforgalmazó, a Philip Morris Magyarország Kft. is fontolgat hasonló döntést. Sőt, piaci hírek szerint a többi forgalmazó is vizsgálja a jelenleg 500 forintos árkategóriájú termékeinek árcsökkentését. Megfigyelők szerint nem kizárt, hogy a BAT döntése az egész olcsó kategóriás szegmensre hatással lesz, vagyis a közkedvelt, ma jóval 500 forint alatt levő cigaretták fogyasztói is árcsökkenésre számíthatnak.

Nem promóciós, hanem tartós ármérséklésről van szó, a döntés mögött a márka újrapozicionálása áll - mondta Bede Rita, a cég kommunikációs igazgatója. A döntés akár azonnali bevételkiesést okozhatna az államnak, hiszen az alacsonyabb fogyasztói árú cigarettából kisebb adóbevételhez jut a központi költségvetés, ugyanakkor Bede Rita hangsúlyozta, a vállalásaiknak ezzel együtt is eleget tesznek, hiszen egy másik márkájuknak egyidejűleg növelték az árát. A legális hazai cigaretta piac drasztikusan csökken, így a cég márkájának újrapozicionálása időszerű volt. A BAT egyébként az egyetlen multi, amely megtartotta magyarországi gyártókapacitását, ezenkívül még a magyar tulajdonban levő V-Tabac működtet itthon cigarettagyártó bázist. Mind a Philip Morris, mind az Imperial Tobacco beszüntette és leszerelte honi gyárait.

HOZZÁSZÓLÁSOK