Döntik magukba az ásványvizet a magyarok

Nőtt a Magyarvíz Kft. forgalma tavaly: a cég 2018-ban 368 millió liter, 249,2 millió palack ásványvizet adott el, így 21 százalékos növekedéssel 8,878 milliárd forint árbevételt ért el.
Szepesi Anita, 2019. április 7. vasárnap, 12:38
Fotó: Pixabay

Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója az MTI-nek elmondta: kiemelkedő évet zártak tavaly, az ásványvízpiacon első lett a Magyarvíz, amit literben vizsgálva az ásványvíz szövetség is kimutatott. A saját palackeladási adataik alapján a piacvezető pozíciójukat az idei első két hónapban is megerősítették, januárban 14, februárban pedig várakozáson felül, 17 százalékkal teljesítették túl az előző év azonos időszakában elért értékesítésüket.
Hozzátette: idén a a tavalyinál 10 százalékkal több, 273,169 millió palack ásványvíz eladását tervezik. A nettó árbevétel várakozásaik szerint 16 százalékkal magasabb, 10,3 milliárd forint lesz 2019-ben.

A cég 2017-ben 335 millió liter vizet értékesített és 7,314 milliárd forint nettó árbevétele volt. Mérleg szerinti eredménye 369 millió forint volt 2018-ban, egy évvel korábban 372 millió forintot tett ki.

A Nielsen Piackutató Kft. adataira hivatkozva ismertették, hogy a magyar ásványvízpiac 2018-ban az értékesített darabszámok alapján 4,5 százalékkal 765,3 millió palackra nőtt az előző évhez képest; ugyanekkor a Magyarvíz ennek több mint dupláját, közel 10 százalékos növekedést ért el, a darabszintű eladásokban. A tájékoztatás szerint a piaci érték feletti eredményt elsősorban a Primavera 13,6 százalékos és a Mizse palackok 10,9 százalékos eladásnövekedései adták.

A Magyarvíz Kft. a San Benedetto leányvállalata, 2000-ben alakult, az ásványvíz kitermelése és forgalmazása 2002-ben kezdődött Lajosmizsén. A tavaly 71 munkavállalót foglalkoztató, a környezet védelmét szem előtt tartó társaság lajosmizsei üzemében, a Mizse, a Primavera és a Zafir ásványvizek palackozásához felhasznált PET palackok 15 százaléka újrafelhasznált alapanyagból készül.

Az épületekre szerelt napelem-rendszerekkel zöldenergiát termelnek, ennek kiaknázásával a szén-dioxid-kibocsátást csaknem harmadával csökkentették, energiafelhasználásuk pedig 13 százalékkal kevesebb a gyártás során. A környezettudatosság érdekében elsőként helyeztek el "zöld üzeneteket" a palackok címkéin, az idén indított fenntarthatósági projektben, a következő lépés pedig egy olyan környezettanulmány elkészítése, ami alapján további intézkedéseket tesznek a még zöldebb működés céljából - mondta Balog Zoltán.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Mezei1995, 2019.04.07 15:38

Talán ,hogy ha a csapvíz nem lenne klórízű és néha napján sárga és fekete,barnás színű és ugyanolyan íze lenne mint az ásványvíznek magyarul VÍZ íze még jobban is fogyna !!!! Sajnos így én is palackozott vizet iszom. Sokszor mosakodni sem szeretek amikor sárga barnás a víz nem még,hogy inni belőle !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html