Átvette az állam - azonnal elkezdett lerohadni - Reagált a MÁV

MÁV-HÉV a cég neve, ami üzemelteti, BHÉV-es embléma van az elején, BKV-s matrica az oldalán, mi az? A válasz: ez lett a fővárosi HÉV. A káosz jól mutatja, hogy a HÉV-vonalak állami átvétele egyelőre nem oldott meg semmit.
Papp Zsolt, 2017. március 3. péntek, 08:35
Fotó: Napi.hu

A HÉV-vonalakat Orbán Viktor és Tarlós István korábbi megállapodása alapján 2016. augusztus 31-én szervezte ki a fővárosi önkormányzat a BHÉV Zrt.-be. A szétválást azért kezdeményezte a főváros, hogy az állam át tudja venni a pluszköltséggel járó agglomerációs közlekedési feladatokat is ellátó HÉV-eket. Az átadási folyamat 2016 novemberének végén zárult, és mintegy 140 millió forintba került - írja az Index.

Azt egyelőre nem tudni, mi változott a társaságnál, azt sem, hogy mennyi felújítási pénzt szánnak az 50 éves kocsikkal üzemelő HÉV-re. Az egyetlen, amit az utasok is észrevehetnek, hogy a kevésbé takarított kocsikon feltűnően elszaporodtak a grafitik. A BKK idejében ezt nem engedhette meg magának az üzemeltető BKV, mert gyorsan ment a kötbér.

Most már nem a főváros felügyeli a HÉV-eket, hanem az állam, ezért valószínűleg a kötbérezés is megszűnt. Az állapotokról a Közlekedő Tömeg blog nemrég készített egy fotósorozatot.

Reagált a MÁV

A cikkéből hiányoljuk a rongálók és a graffitizők káros tevékenységének, cselekedeteinek egyértelmű elítélését - közölte az írás megjelenése után a MÁV Zrt..

A HÉV átvételével kapcsolatban téves és hangulatkeltő az újságíró azon állítása, hogy "a váltás káoszosnak tűnik". A folyamatról már a 2016. november 24-én megtartott sajtótájékoztatón is beszámolt a vasúttársaság. A MÁV Zrt. a szükséges jogi lépések végrehajtását követően, 2017. február 22-én vált (a 2016. november 7-én bejegyzett) BHÉV Zrt. teljes jogú tulajdonosává, a társaság ettől a dátumtól integrálódott teljes körűen a vasúttársaság leányvállalati rendszerébe. Február 23-án fogadták el az új Alapszabályt, amely rögzítette a társaság új nevét: MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zrt. Az átvételi folyamat tehát az előzetes terveknek megfelelően most zárul le, és semmilyen kedvezőtlen hatással nem volt a működésre.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a MÁV Zrt. nem makulátlan, új szerelvényekkel, infrastruktúrával vette át a HÉV-et. Valóban régiek a szerelvények, átlagosan 41 éves a kocsipark, de nem rohad; szerkezeti vagy műszaki hiba miatt egy kocsit sem kellett még selejtezni vagy végleg kivenni a forgalomból. A kocsik forgalomba adása továbbra is százszázalékos. A menetrendszerűség szintén változatlanul 99 százalék feletti, amely nemzetközi összehasonlítások alapján is nagyon jó eredmény.

Nem változott a takarítási és graffiti eltávolítási gyakorlat, és további szolgáltatási színvonalat javító intézkedéseket kíván hozni a vasúttársaság. Hosszú távú megoldást a vandálbiztos, karcvédő, vasúti alkalmazásra kifejlesztett külső, belső fóliák jelenthetnek. Ennek tesztüzeme már folyamatban van, az eddigi tapasztalatok bíztatóak, ezért elkezdték a használatuk előkészítését.

A karcos részek, ablakok miatt pedig a BKK sem kötbérezte a HÉV üzemeltetőt. A belső graffitis szennyezettség kötbérfizetési terhet ró a HÉV-et üzemeltető társaságra, az ellenőrző szervezet azonban ismeri a műszaki körülményeket és műszakilag lehetetlen, pénzügyileg vállalhatatlan feladatba nem kényszeríti a szolgáltatót - ezt az Index-cikk végén meg is említik.

Novembertől január végéig összesen négy észrevétel érkezett a járműtisztasággal kapcsolatban, ebből egy panasz az összekarcolt ablakra hívta fel a figyelmet. Februárban pedig senki sem tett panaszt a járművek tisztításával és a graffitikkel összefüggésben.

A szervezeti-tulajdonosi átalakulás számos előnnyel jár majd mind a HÉV, mind a MÁV-csoport számára. A vállalatcsoport tagjaként a MÁV-HÉV Zrt. számára olyan műszaki, technológiai és gazdasági szolgáltatások, megoldások válhatnak elérhetővé, amelyek kiváló lehetőségeket teremtenek a társaság korszerűsítésére, fejlesztésére, szolgáltatási színvonalának emelésére és versenyképességének növelésére - közölte a MÁV.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

V0LE, 2017.03.03 13:26

@lomb: "a kiváló munkát végző kormány"

Koszi, ez nagyon jo volt :DDD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lomb, 2017.03.03 13:23

Hát igen! A liberálbolsevik csicskáinkat uralkodásuk idején túlságosan lefoglalta a lopás, a tolvajlás, így nem jutott idő sem a 3 metró, sem a HÉV felújítására.
A mostani felelős kormányra óriási ganajdombot hagytak és röhögtek - nem tudnak megbirkózni az elhordásával. Amikor látták, hogy nem jött be a számításuk - a kormány elhordta a trágya oroszlánrészét - elővették az általuk jól ismert és rohadásra ítélt témákat és a kiváló munkát végző kormány fejére olvassák saját bűneiket.

Sokan vannak - genetikailag alattvalók - akik segítenek nekik ebben...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lomb, 2017.03.03 13:15

"Átvette az állam - azonnal elkezdett lerohadni"

A napi.hu dubajos munkatársai a legszebb zsótijukat még engedik tombolni?
Megértem!
A hazudjunk reggel, éjjel, este kiváló követői nem tudnak megújulni, avagy csak annyi történt, hogy a gazdi szűkülő birodalmában keményebben tartják a gyeplőt?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2017.03.03 12:58

Nem a tulajdonosváltás miatt van lerohadva a HÉV, hanem azért, mert évtizedek óta elmaradtak a szükséges felújítások: a pálya sok helyütt elhasználódott és 40-50 éves szerelvények járnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Winter, 2017.03.03 11:54

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html