Ez lesz az Auchan újabb nagy dobása

Ahogy az árakban, úgy az egy áruházra eső forgalomban is vezetők vagyunk, nyereségesen működünk, miért hagyná el Magyarországot az Auchan? - mondta Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország vezérigazgatója a Világgazdaságnak.
Domokos László, 2020. október 2. péntek, 11:04
Fotó: Napi.hu - Kummer János - Képünk illusztráció.

Továbbra is családi vállalkozás a miénk, és nem jegyzik a tőzsdén. Hosszú távon gondolkodunk a magyarországi jelenlétünkről, sok pénzt fektettünk az itteni eredményes működésünkbe. Arra törekszünk, hogy ezután is fenntartsuk a befektetéseinket, és fejlesszünk - fogalmazott Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország vezérigazgatója a napilapnak.

A plázastop nemcsak az új áruházak építését, hanem a már meglévő, de más hálózathoz tartozó üzletek átvételét is gátolja. A mostani felállásban a lakosság harmadát érjük el, de célunk a száz százalék, hogy mindenki válogathasson az ­Auchan kínálatából. Bár a központi régión kívül országosan is jó néhány helyen már jelen vagyunk, azért, hogy a teljes magyar lakosságot elérjük, augusztusban átálltunk az országos kiszállításra - mondta Ducoux. Az online forgalom arányát a mostani 4 százalékról két-három éven belül 15 százalékra növelnék.

Az Auchan miközben hisz a hipermarketekben, a szupermarket-koncepcióban is lát fantáziát - de Szekszárd, Budapest, Zalaegerszeg, Győr és Sopron után a plázastop miatt egyelőre nem nyitnak, ám a terveik között számos további szupermarket szerepel.

A koronavírus-járvány hatására a vásárlók száma csökkent, közben az átlagos kosárérték megugrott, így összességében nőtt az Auchan forgalma. A pandémia hatása a különböző szegmensekben eltérő: míg az üzemanyag-forgalom drasztikusan csökkent, és a non-food kategóriában a textiláruk iránti kereslet is visszaesett, addig az elektronikai eszközök forgalma élénkült a tömeges home office-ba vonulással.

Az élelmiszer-vásárlás lendülete fennmaradt, nagyban hozzájárulva ahhoz, hogy - a töltőállomásoktól eltekintve - idén az első félévben 17 százalékkal nőtt a forgalmunk a 2019-hez képest - mondta a vezérigazgató. Dominique Ducoux az év hátralévő részére is optimista, pánikvásárlások és túlfogyasztás nélkül is reálisnak látja a két számjegyű növekedés 2020 egészére.

Az igazi kérdés az, mi lesz 2021-ben, miután részben véget ér a hitelmoratórium. Mivel az áfa 27 százalék, nem mindegy, mennyit fogyaszt a lakosság, ha meredek a visszaesés, az az államnak is érvágás.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

hoher, 2020.10.02 17:51

A dolgozóktól bérét fejlesszék ti kizsákmányoló banda...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html