Új médiatörvényt terveznek életbe léptetni Ausztráliában, ezt azonban nagyon nem támogatja a Facebook - kezdi cikkét a hvg.hu a helyzetről. A Guardian alapján arról írnak, hogy a szabályozás azt célozza, hogy a helyi sajtótermékek több hirdetési bevételhez jussanak, s a reklámpiacot most uraló Facebookot és a Google-t is fizetésre kötelezze. A lényeg az, hogy mivel nem ők állítják elő a tartalmakat, amelyekből bevételük van, valamennyit visszautaltatnának a két techóriás által a szerkesztőségeknek.

A Facebooknak azonban a kezdetektől fogva nem tetszik a terv, az ausztrál piacért felelős igazgató, Will Easton pedig kijelentette: ha a javaslat törvényi erőre emelkedik, "Ausztrália egyetlen internetezője sem oszthat meg híreket a Facebookon és az Instagramon."

Az ország fogyasztóvédelmi bizottsága szerint a Facebook félreérti a helyzetet, a törvénynek ugyanis nem a Facebook adóztatása a célja, hanem a helyi média támogatása. A közösségi oldal azért aggódhat, hogy más országok is hasonló szabályozást vezetnek majd be.