Már a járvány tavaszi időszakában is sok problémát okozott a rendszer túlterheltsége. Az utóbbi években az import autók számának növekedésével nem tartott lépést a vizsgáló állomások teljesítő képessége. A megyei kormányhivatalok az esetek többségében erejükön felül segítették a helyzet normalizálását, ugyanakkor a kapacitások nem teszik lehetővé a várakozási idő elfogadható mértékűre, 3-5 munkanapra csökkentését - írta közleményében az MGOE.

Az egyesület azt kéri az illetékes tárcától, hogy az átmeneti időszakban munka-átszervezéssel, túlmunka elrendelésével növeljék meg a Budapesti vizsgabázisok kapacitását úgy, hogy a várakozási idő legfeljebb 20 napra csökkenjen.

Azt is szeretnék elérni, hogy tegyék lehetővé a bejelentkezést a külföldi autók forgalomba helyezésére a budapesti vizsgáló állomásokon, mivel tapasztalatuk alapján a szervezési hibák miatt a várakozási idő két hónap, miközben a két vizsgabázis a kapacitásánál lényegesen kisebb hatékonysággal működik.

Jövő februárig a vizsgabázisok számának bővítést tartják szükségesnek úgy, hogy a várakozási idő ne haladhassa meg az 5 munkanapot és az egy járműre jutó ügyintézési idő a két órát. Ha ez nem lehetséges, akkor kiszervezéssel kell megoldani a helyzetet, mivel a jelenlegi állapot tarthatatlan.

A szervezet szerint a probléma megoldása nem tűr halasztást, mivel az ágazatban érintett cégek és magánszemélyek indokolatlanul jelentős hátrányt szenvednek, éves szinten legalább 170-180 ezer esetben.