Százezret futott az autója? Erről jobb, ha tud!

Jelentősen szóródnak az egyes autómárkák szervizköltségei, nem meglepő módon a prémium gyártóknál kell mélyebben a zsebünkben nyúlnunk, de vannak kivételek. Nagy a különbség a dél-koreai márkák között is - derül ki a TotálKártörténet-lekérdezés adatszolgáltató partnerének adataiból.
Szász Péter, 2020. november 23. hétfő, 08:00
Fotó: Getty Images

A flottakezelők részére készült kimutatás szerint, a 100 ezer kilométernél esedékes javítások a Fordoknál kerülnek a legkevesebbe, átlagosan bruttó 67 500 forintba. Az átlag ebben az esetben azt jelenti, hogy ebbe az összegbe a kis kategóriájú Fiesta és a nagy egyterű S-Max, illetve Galaxy vagy a Kuga SUV is beletartozik.

A legmagasabb szervizköltséggel a Mercedesek tulajdonosai szembesülhetnek, brittó 553 700 forinttal, amely szintén magába foglalja az A-osztálytól kezdve az E- és S-osztályon keresztül a GLE és GLS SUV-okat.

Meglepetésre a második legmagasabb számlát nem az Audi és a BMW-tulajdonosoknak kell fizetniük: a dobogó második fokán a Citroen áll bruttó 379 ezer forinttal. Őt követi az Audi 238 200 és a BMW 185 500 forintos számlával.

Szintén nem prémium a Fiat (és a Lancia), ahol a 100 ezres szerviz 170 300 forint, szemben a Volvóval, ahol 155 100 forintot kell fizetni.

Érdekes, hogy ebben a tekintetben a Hyundai és a Kia között jelentős a különbség, ugyanis előbbi díja átlagosan 144 ezer forint, utóbbié pedig 85 600.

A hagyományosan kis igényűnek tartott Suzuki sem a legolcsóbbak közé tartozik: bruttó 103 900 forintos szervizszámlájával inkább a középmezőnyben foglal helyet. A Ford mellett a Daciák és a Mazdák tulajdonosainak kell a legkevesebbet fizetniük a 100 ezres szervizért.

A TotálKártörténet-lekérdezés adatszolgáltató partnerének kimutatásából az is kiderült, hogy mire lehet számítani 100 ezer és 250 ezer kilométeres futásteljesítmény között. A táblázatban az átlagos szervizköltség, átlagtól való eltérései láthatóak és ahogy az rögtön feltűnik, a többet futott (jellemzően korosabb) autóknál más sorrend alakul ki, mint a 100 ezres szerviz várható díjainál.

Itt megkérdőjelezhetetlen a japánok elsőbbsége, élen a magyar kedvenc Suzukival, ahol az átlagos szervizköltség 53 százalékával kell csak számolni, míg a Toyotánál 56, a Mazdánál 61 százalék ez a mutató.

Átlagos vagy ahhoz közeli költségekre az Opelnél, a Volkswagennél, a Kiánál és a Peugeotnál kell számítani, de prémium Volvónál sem szállnak el a költségek.

A német prémiummárkáknál azonban már látszanak a különbségek: a Mercedes szervizszámlája 37, az Audié 40, a BMW-jé pedig 74 százalékkal magasabb, mint az átlag. A bajorok ezzel az eredménnyel az élen végeztek a kimutatás szerint. Mélyen a zsebébe kell nyúlnia a Fiat és meglepetésre a Nissan-tulajdonosoknak is.

HOZZÁSZÓLÁSOK