Beverték az első szeget a szentgotthárdi Opel-gyár koporsójába

Nem fordít több pénzt a belső égésű motorok fejlesztésére a Peugeot-Citroën (PSA) gyártója, a döntés magyar vonatkozása, hogy Szentgotthárdon az Opel-gyár a cég tulajdona, így azt lassú halálra kárhoztatták. Németország még támogatja a cégeket, de vagy váltás jön, vagy üzembezárás.
Szabó Dániel, 2020. november 19. csütörtök, 08:46
Fotó: Opel

Carlos Tavares, a PSA csoport vezetője a Reuters Automotive Summit konferencián az EURO7-es kibocsátási norma bevezetésével indokolta, hogy már nem ölnek pénzt a benzinmotorok fejlesztésébe. A 2025-ben életbe lépő szabályozás gyakorlatilag lehetetlenné teszi belső égésű motorral szerelt autók forgalomba helyezését az unióban. A határidő csak látszólag távoli, a többi gyártónak is rövidesen dönteniük kell a belső égésű motorok sorsáról - kezdi cikkét a témáról a Magyar Nemzet.

A PSA csoport nemcsak a Peugeot-Citroen márkák esetében jelzésértékű: a csoport és az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles 2021 első negyedévében egyesül, és a létrejövő új márka, a Stellantis a világ 4. legnagyobb gyártója lehet.

A döntés magyar vonatkozása, hogy a kizárólag belső égésű motorokat gyártó üzemeik közé tartozik a szentgotthárdi Opel is. A német márka 2017-től a PSA-csoport részeként működik, az idei év elejétől gyártják üzemükben azt a háromhengeres, 1,2 literes, turbófeltöltős benzines motort, amelyből a gyár kapacitása évi 350 ezer darab elkészítését teszi lehetővé, viszont sokáig már ezekre a motorokra sem lesz szükség.

Az autógyárak a szűk határidő miatt már kormányzati segítséget kértek: a német cégek egyezkedtek Angela Merkel kancellárral. Kialkudtak egy kompromisszumot is: a személyautók esetében az elektromos meghajtás a prioritás, ahol a vásárlóknak jelentős támogatásokat adnak. De a teherautók és speciális sürgősségi járművek esetében a flottacsereprogramok révén valósítják meg a gyors átállást a jelenleg leginkább környezetbarát hajtásra. Magyarul támogatják a kamionos cégeket a régebbi, korszerűtlen járművek EURO6-osra cserélésében. Ez azt jelenti, hogy a haszonjárműveket gyártó vállalkozások - mint például a VW-csoporthoz tartozó MAN vagy Scania - munkához és bevételhez jutnak a következő években.

A motoralkatrészek beszállítóit pedig támogatja a kormány a gyárbezárások levezénylésében.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

reszeloaladar, 2020.11.20 18:48

Miért zárnák be az osztrák gyárukat? Földrajzilag majdnem Ausztria, csak olcsóbb a melós, lazább a munkajog és kevesebbet rinyál a szakszervezet.
Amúgy az való igaz, hogy egy elektromos autó hajtáslánca sokkal egyszerűbb dolog. Viszont itthon Komáromban és Gödön lesz hatalmas akksigyártó kapacitás, ideális lehet így a gyár a későbbi autók végszerelésére.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2020.11.19 20:24

Brüsszelben, semmihez sem értő, légkondicionált szobákban kávézgató, könyvtár büfészakos idióták, olyan törvényeket és rendeleteket hoznak, amiknek a valósághoz már semmi köze nincsen, és így verik szét az ipart, Európát. Agyrém. Lázadás!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Archer58, 2020.11.19 19:56

@syriaalaeppo@gmail.com: Figyelj Fricibácsi! Tudod mikor kap a nyugger ingyen áramot? Amikor belecsap a villám.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

intermezzo, 2020.11.19 19:40

@syriaalaeppo@gmail.com: Hihetetlenül szomorú,h csak ennyire tellett tőled a Göbbels-Rogán propaganda minisztériumtól kapott forint milliókért. Gyenge, brainless.Osztjónapot!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lamlam, 2020.11.19 18:57

Rá kellene ébrednie a vezetésnek hogy változnak az idők , mégpedig az elektromos motorok felé ! Nem érdemes ezt ragozni tovább !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html