Carlos Tavares, a PSA csoport vezetője a Reuters Automotive Summit konferencián az EURO7-es kibocsátási norma bevezetésével indokolta, hogy már nem ölnek pénzt a benzinmotorok fejlesztésébe. A 2025-ben életbe lépő szabályozás gyakorlatilag lehetetlenné teszi belső égésű motorral szerelt autók forgalomba helyezését az unióban. A határidő csak látszólag távoli, a többi gyártónak is rövidesen dönteniük kell a belső égésű motorok sorsáról - kezdi cikkét a témáról a Magyar Nemzet.

A PSA csoport nemcsak a Peugeot-Citroen márkák esetében jelzésértékű: a csoport és az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles 2021 első negyedévében egyesül, és a létrejövő új márka, a Stellantis a világ 4. legnagyobb gyártója lehet.

A döntés magyar vonatkozása, hogy a kizárólag belső égésű motorokat gyártó üzemeik közé tartozik a szentgotthárdi Opel is. A német márka 2017-től a PSA-csoport részeként működik, az idei év elejétől gyártják üzemükben azt a háromhengeres, 1,2 literes, turbófeltöltős benzines motort, amelyből a gyár kapacitása évi 350 ezer darab elkészítését teszi lehetővé, viszont sokáig már ezekre a motorokra sem lesz szükség.

Az autógyárak a szűk határidő miatt már kormányzati segítséget kértek: a német cégek egyezkedtek Angela Merkel kancellárral. Kialkudtak egy kompromisszumot is: a személyautók esetében az elektromos meghajtás a prioritás, ahol a vásárlóknak jelentős támogatásokat adnak. De a teherautók és speciális sürgősségi járművek esetében a flottacsereprogramok révén valósítják meg a gyors átállást a jelenleg leginkább környezetbarát hajtásra. Magyarul támogatják a kamionos cégeket a régebbi, korszerűtlen járművek EURO6-osra cserélésében. Ez azt jelenti, hogy a haszonjárműveket gyártó vállalkozások - mint például a VW-csoporthoz tartozó MAN vagy Scania - munkához és bevételhez jutnak a következő években.

A motoralkatrészek beszállítóit pedig támogatja a kormány a gyárbezárások levezénylésében.