Változás jön az e-matrica- és útdíjfizetésben április 1-től

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. kétszintű ügyfélhitelesítést vezet be a weboldalain végzett bankkártyás vásárlások esetében április elsejétől.
Szász Péter, 2019. március 12. kedd, 09:52
Fotó: Shutterstock

A kétszintű ügyfélhitelesítés mindössze pár másodperccel hosszabbítja meg a NÚSZ Zrt. weboldalain (ematrica.nemzetiutdij.hu, illetve hu-go.hu) végzett internetes vásárlás idejét. A bank minden egyes tranzakció esetén megerősítő kódot küld az érintett bankkártyához tartozó, a kártyakibocsátó banknál megadott telefonszámra - írja a cég.

A már megszokott kártyaadatok (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) mellett ezzel a kóddal lehet megerősíteni és végrehajtani a pénzügyi műveletet.

Fontos, hogy az ügyfelek azt a mobilszámot használják, amit a bankjuk is nyilvántart. Ellenkező esetben ugyanis nem fogják megkapni a bank azonosító kódot tartalmazó sms-ét, s nem tudják majd végrehajtani a vásárlást. Az ügyfeleknek tehát ellenőrizniük kell, hogy a kártyakibocsátó bankjuknál milyen telefonszámot adtak meg, hogy valóban jó mobilszámra menjen a bank üzenete.

Ez az egyszerű megoldás jó a bankkártya tulajdonosoknak, mert így senki nem élhet vissza az adataikkal, s a csalók sem károsíthatják meg őket. A szolgáltatás ráadásul díjmentes, az azonosító kódot tartalmazó rövid sms-ért a bank nem számít fel külön díjat.

A NÚSZ weboldalain tavaly egyébként több mint 800 ezer tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek közel 60 milliárd forintos értékben.

HOZZÁSZÓLÁSOK