Az idei első félévben 25 százalékkal kevesebb e-matrica fogyott a benzinkutakon, ennek pedig az lett az eredménye, hogy az összes értékesítés (5,45 millió darab) kevesebb mint fele történt ezen a csatornán.

Korábban stabilan 50 százalék fölött tartották magukat a kutak. Az egyéb fizikai eladóhelyek - hipermarketek, utazási irodák, speditőrök stb. - értékesítése is mérséklődött, így az összes fizikai eladóhely részesedése 74 százalékra, 4 millió darabra csökkent az előző évi 80 százalékról.

Ezzel szemben 26 százalékra emelkedett az elektronikus értékesítési csatornák aránya, korábban ez 20 százalék körül alakult.

A NÚSZ bevétele a saját online értékesítési csatornáján, az ematrica.nemzetiutdij.hu oldalon mintegy 10 százalékkal nőtt az idei első félévben. Ezen a felületen a regisztráció során minden adatot csak egyszer kell megadni, így a későbbi vásárlások alkalmával a tévesztések esélye nullára csökken. Ráadásul ez az egyetlen olyan elektronikus csatorna, ahol kényelmi díj nélkül lehet e-matricát váltani. (A kényelmi díjakat itt tudja összehasonlítani).