A lakosság körében legnépszerűbb személyautók bemutatása után után folytatjuk az első félévben közel 30 százalékos bővülést elérő magyar autópiac részleteit bemutató sorozatunkat, a jogi személyek - azaz cégek és állami szervek - személyautó-piacával.

A teljes autópiacon ez a nagyobb szelet: a céges autóvásárlások adják ugyanis a piac nagyobb részét. Az első félévben eladott több mint 70 ezer autó 48 százaléka - 41 383 új autó - került a cégekhez, vagyis 10-ből 6 autónál vállalkozás a vásárló - derül ki a Datahouse részletes adataiból. Fontos szempont, hogy sok olyan céges autó lényegében magánhasználatban van, de adózási előnyök miatt vásárolták meg azokat az adott vállalkozás részére, ez pedig némiképp torzíthatja az összképet.

Octaviaé a főszerep

A márkák rangsorát nézve Skoda van az élen, az első félévben ugyanis 5389 új autót adott el cégeknek és az állami szerveknek. A második a Ford 5174 darabos eladással, a harmadik helyen pedig a Suzuki áll 4330 autóval.

Ha a különböző modelleket vizsgáljuk, akkor a Skoda Octavia a nyerő, 3112 darabbal. Ez egyrészt azt jelenti, hogy naponta átlagosan - a hétvégékkel együtt - 17 új Octavia került a cégekhez. Az Octavia után jön a Suzuki Vitara, amelyből szintén több mint 3 ezer került a cégekhez és állami szervezetekhez. Utóbbiak beszerzései is hozzájárultak az Octavia és a Vitara népszerűségéhez: előbbiből 447 darab került az állami szektorba, utóbbiból pedig 790 darab ment a különböző költségvetési szervekhez, a Magyar Honvédség például 550 darabos Vitara-flottát vett.

Az Octavia és a Vitara után jön a Ford Focus, ezekből 1531 darab talált gazdára. Az első három után jön az Opel Astra legújabb verziója, a K sorozat. Őt követi a Ford Kuga és a Nissan Qashqai, valamint a miniautók kategóriájába tartozó Fiat 500-as. A top 10 végén áll sorrendben a Suzuki SX-Cross, a Volkswagen Passat és a Volkswagen Golf.

Extrém autók elképesztő árakon

A volumenmodellek piaca mellett más érdekességek is kiderülnek a Datahouse statisztikáiból. Például az, hogy nem tipikus cégautók is szerepelnek az eladási listán.

Az első félévben ugyanis 4 darab Ferrarit vettek cégek: a 812 Superfastból és a Portofinóból 1-1 darabot adtak el, a 488-asból pedig kettőt. Sőt, volt olyan cég, amely egy Rolls-Royce Ghosttal bővítette a flottáját. Ezek az autók az 50-100 millió forintot kategóriába tartoznak.

A magyar autópiac első féléves teljesítményét bemutató sorozatunk következő részében a prémiumkatgegóriás autókról és a hobbiterepjáróként is emlegetett, a piac egyre nagyobb részét lefedő SUV-ok piacáról lesz szó.

Címlapkép: Rolls-Royce.