A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás a teljes szakaszt két részre osztja. Az első Budapesttől a Tatabánya-Újváros csomópontig tart, a hossza 45 kilométer. A feladat része a tervezés mellett az építéshez szükséges engedélyek megszerzése is, ezekre 18 hónap áll a majdani nyertes rendelkezésére.

A második szakasz a Tatabánya-Újváros csomóponttól indul a vége pedig Győrnél, az M19-es autópálya csomópontjában lesz. Ez a szakasz is 45 kilométer hosszú, de a tervezésre és az engedélyek beszerzésére itt 28 hónapot ad az ajánlatkérő.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben, az első résznél legalább nettó 3 milliárd, míg a második résznél 2 milliárd forint árbevétele származott. Ebből a gyorsforgalmi út tervezésének az ellenértéke el kell hogy érje az 1,6 milliárd, illetve az 1,3 milliárd forintot.

Az ajánlatok benyújtási határideje május 18. Az értékelésnél - mindkét résznél - 50-50 súlyszámmal szerepel az ár a minőség.

Az M1-es autópálya minőségével is komoly bajok vannak.

A fotó forrása: MTI Fotó/Bodnár Boglárka.