Változás jön a kárbejelentéseknél

Minden autóst érint, hogy januártól elindul a Mabisz e-kárbejelentő applikációja, így az eddigi papíralapú nyomtatvány, a kék-sárga néven ismert baleseti bejelentő mellett lehetőség lesz az egyszerűbb és gyorsabb ügyintézésre.
Domokos László, 2018. november 22. csütörtök, 14:59
Fotó: Shutterstock

A magyarországi biztosítók túlnyomó többségben jelenleg papír formátumban fogadja a gépjármű kárbejelentéseket a károsultaktól. Jelenleg egyetlen egységes offline csatorna létezik erre, az úgynevezett kék-sárga nyomtatvány. Ezen változtathat a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) új alkalmazása, melynek segítségével 2019. januártól egyszerűen, gyorsan és szakszerűen elintézhető lesz a kárbejelentés.

Januárban elindul az e-kárbejelentő mobilapplikáció - jelentette be Pandurics Anett, a Mabisz elnöke a szervezet konferenciáján. Így az eddigi papíralapú nyomtatvány, a "kék-sárga" néven ismert baleseti bejelentő mellett lehetőség lesz az egyszerűbb, gyorsabb ügyintézésre. A projekt már az utolsó fázisában van.

A forgalomban lévő gépjárművek száma hazánkban a kétezres évek óta folyamatosan, 2013 óta pedig gyorsulva növekszik. A közúti balesetek száma a megnövekedett közúti forgalom nyomán 2013 óta enyhén emelkedik, ami a biztosítókhoz bejelentett kgfb-károk számában, és az egy kárra jutó kárfelhasználásban is megfigyelhető. Évente több mint 160 ezer kgfb-s kár keletkezik évente a mintegy 5 millió szerződéshez kapcsolódóan.

A januárban induló online applikáció gyorsabb és átláthatóbb kárbejelentési folyamatot tesz majd lehetővé a károsultaknak. Az alkalmazás egy könnyen használható szerkesztő modult is tartalmaz, melynek segítségével a felhasználók könnyen és jól feldolgozhatóan készíthetik el a baleseti ábrát. A baleset típusának kiválasztása és a lokáció GPS-es meghatározása szintén hozzájárul a gyors és egyszerű adatfelvételhez - mondta - ismertette a Mabisz elnöke.

A bejelentés során a rendszer e-mailben is küld egy értesítést minden érintettnek, mellékelve a kitöltött .pdf formátumú kárbejelentőt. Az app egy- és kétkészülékes bejelentésre is alkalmas. Az érintett biztosítók ezután belső folyamataiknak megfelelően felveszik a kapcsolatot a bejelentőkkel, illetve tájékoztatják az ügyfelet, hogy megérkezett a bejelentés.

A Mabisz a Századvéggel közösen dolgozta ki idén a biztosítási bizalmi indexet, amely a lakosság biztosítókba vetett bizalmát és a szolgáltatásaikkal kapcsolatos elégedettségét vizsgálja, kérdőíves kutatás alapján. Az index értéke a 2015-ös 44,6-ról idén 52,4-re emelkedett.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK