Az áfa-törvény változásai miatt módosul a postai ügyintézés

Az áfa-törvény előírásai 2020. július 1-től változnak: minden belföldi adóalany részére kiállított számláról (áfa tartalomtól függetlenül) adatot kell szolgáltatni a NAV felé - adta hírül a Magyar Posta.
Szász Péter, 2020. június 29. hétfő, 16:25
Fotó: Getty Images

Ahhoz, hogy a Magyar Posta megfeleljen az előírásoknak, a postai munkatársak a szolgáltatásnyújtás illetve termékértékesítés megkezdése előtt megkérdezik minden vevőtől: magánszemélyként, vagy nem magánszemélyként kívánja igénybe venni azt - írják.
Amennyiben magánszemélyként, akkor a számla kibocsátása csak igény esetén történik. A szolgáltatást nem magánszemélyként igénybe vevő ügyfeleink részére a Posta egyszerűsített számlát bocsát ki. A számlakibocsátás új feltétele az adószám megadása.

Adószám hiányában (függetlenül attól, hogy az ügyfélnek nincs adószáma, vagy nem adta azt meg) a Posta a számlát kiállítja, de kizárólag a következő megjegyzéssel: "A vevő az adószámát nem adta meg".

Fontos azt tudni, hogy a megjegyzés szerepeltetésének semmilyen hátrányos következménye nincs azon nem magánszemély ügyfeleink számára, akiknek nincs adószáma, vagy az adószámuk feltüntetése nem kötelező a számlán.

HOZZÁSZÓLÁSOK