Az Aldi megszerzett egy ismert magyar márkát - itt a nagy dobás

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. pénteken bejelentette, hogy megvásárolja az Alföldi Tej Kft. „Kokárdás” márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben, amellyel évek óta együttműködik.
K. Kiss Gergely, 2018. február 16. péntek, 10:27
Fotó: Napi.hu / K. Kiss Gergely

Az áruházlánc sikerének egyik alapja a kizárólag az Aldi üzletek polcain elérhető saját márkás termékek, amelyek a kínálat mintegy 80 százalékát teszik ki - jelentett be Bernhard Haider ügyvezető igazgató sajtótájékoztatón. Az Aldi nem csupán az élelmiszer, hanem a non-food termékkategóriában is kínál saját márkákat.

A lánc saját márkás termékeinek nagy részét a vállalat által meghatározott specifikáció és minőségi követelmények alapján neves gyártók állítják elő.

Haider szerint az Aldi már 2008-as magyarországi piacra lépése óta - különösen a friss tej, a tőkehús és a zöldség-gyümölcs területén - magyar beszállítóktól vásárol termékeket. A kezdetek óta beszállítója az Alföldi Tej Kft., amely immár közel negyven termék esetében biztosítja a fogyasztók által keresett és elvárt magyar ízvilágot.

Ebben az évben az üzletlánc a biotejet is magyar beszállítótól fogja beszerezni. Így az Aldinál valamennyi kiszerelésű friss és UHT tej, továbbá minden típusú trappista sajt magyar termék lesz. Az akvizíciót követően pedig a túró rudi is bekerül a társaság termelési portfóliójába - ezt jelenleg még nem gyártják.

A márka megvásárlásának értékét ugyanakkor üzleti titokként kezelik.

Az Alföldi Tej 2015-ben hozta létre a Kokárdás brandet, amelyet kizárólag az Aldi forgalmazza. Elsőként a Kokárdás 1,5 százalékos UHT teje került be a boltokba, ma már pedig 12 Kokárdás termék - például natúr és gyümölcsös joghurtok, vaj, tejföl, főzőtejszín, kancsós tej, túró - közül választhatnak a vásárlók. A márka 2017-ben a fogyasztók visszajelzése alapján megkapta az Év Terméke Díjat. Az Aldi ezért úgy döntött, hogy megvásárolja az Alföldi Tej Kft.-től a Kokárdás márkát és közel kétszeresére növelve tovább bővíti a márka kínálatát.

A 2003-ban 23 tejtermelő gazda által alapított Alföldi Tej Kft. az diszkonthálózat 2008-as piacra lépésének évében kezdte meg az első termékek beszállítását. A beszállított termékek köre évről évre bővült, 2018-ra több mint 100 magyar tejtermelő gazda csatlakozott az Alföldi Tej modelljéhez. 2017-ben az árbevétel elérte az 53 milliárd forintot, a két gyárban a munkavállalói létszám pedig a 630 főt - mondta Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej ügyvezető igazgatója.

HOZZÁSZÓLÁSOK