A Mabisz Díjnavigátorral kapcsolatban a szakember megjegyezte, hogy a kínálati transzparenciát csak minimálisan növeli, ám az alkuszi kalkulátorokkal szemben nem nyújt szolgáltatást, így nem konkurencia az alkuszoknak.


A PSZÁF kampány előtti körlevelét a biztosítók láthatóan komolyan vették és így a kedvezmény-struktúra némileg átláthatóbb lett, így a maradó és az új ügyfelek között már tényleg nincsenek különbségek. Minezek ellenére viszont mindenkinek megéri tarifálnia, hiszen egy-egy új kedvezmény igénybevételére mindenkinek lesz lehetősége.


A flotta kategóriát az eddigieknél sokkal jobban meg kellene határozni, utána viszont engedni kellene a versenyt - érvelt a flottatörténet újragondolása mellett Papp Lajos.

Cselovszki Zsolt, a szövetség gépjármű-szekció vezetője problémásnak tartja, hogy egyes piaci szereplők az évközi váltók esetében azt sugallják, hogy most, a kampányban érdemes váltaniuk. A szakértő szerint az igaz, hogy jövőre a tarifák változatlanok maradnak, de a paraméterek változhatnak év közben - más helyre költözhet, gyereke születhet, vagy éppen kárt okoz.


Az alkuszok egyébiránt a negyedéves díjhirdetést tartanák megfelelőnek: a túlnyerők korrekcióval csökkenthetnék a boritékolható károldali bukásukat, a díjaikkal magukat kiárazó biztosítók pedig nem egy évig szenvednék el a rossz döntés hatását. Az összehasonlíthatóság az alkuszok és a Mabisz révén folyamatos lenne.


Az FBAMSZ régóta szeretné elérni az „aktív kárrendezés" törvényi szinten történő kikötését, mert innentől a kgfb elvesztené adójellegét és elindulhatna az immár lehetetlen szintet elérő díjverseny helyett egy értemi szolgáltatási verseny, amely az autósok számára sokkal többet hozna, mint az a néhány ezer forint, amit spórolnak a 24 ezer forintról 15 ezer forint környékére esett átlagdíjakon.


Szó esett a „butított" casco-szolgáltatásokról is. Cselovszki szerint az eddig nem biztosítottaknak ez a szolgáltatás ajánlható, ám attól óva intett, hogy a Casco-val már rendelkező ügyfél ilyen termékre váltson.


Cselovszki szerint komoly dilemmát okoz, hogy a díjhalasztás 60 napról 45 napra rövidülése olyan időszakban kezdi el nyomni az ügyfeleket, amikor korántsem biztos, hogy a kampányban magukat túlnyerő biztosítók képesek lesznek-e megoldani a kötvényesítést.

Kitérőként az FBAMSZ elnöke a vállalati felelősségbiztosítások helyzetét tragikusnak nevehzte: 5-6  milliárdos árbevételű vállalkozások felelősségbiztosítási összege alig haladja meg a 10 millió forintot. A törvényi szabályozás is hiányos, így jogalkotói felelősség is, hogy legyen előírás a kötelező kockázatarányos felelősségbiztosításra.