Az ÁSZ fontos bejelentést tett a választásokkal kapcsolatban

Az országgyűlési képviselők április 8-ai választása előtti kampányban 472 médium tehet közzé politikai hirdetést, ennyien juttatták el ugyanis a törvényben meghatározott határidőig árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez (ÁSZ) - idézi az MTI a szervezet bejelentését.
Szabó Dániel, 2018. január 26. péntek, 15:27

Az ÁSZ tudatta azt is, hogy internetes oldalán, a www.asz.hu-n a "Választások" menüpont alatt tette közzé a parlamenti választást megelőző kampányidőszakra vonatkozó hirdetési árjegyzékeket. A kampányidőszakban a választási eljárásról szóló törvény szerint politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg eljuttatta hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-hoz, erre az országgyűlési választás kampányidőszakára vonatkozóan január 18-án 16 óráig volt lehetőség.

A határidőig beérkezett és a törvényi előírásoknak megfelelő hirdetési árjegyzékeket a számvevőszék feldolgozta és sajtótermékek szerinti bontásban elérhetővé tette internetes oldalán, amelyen 207 nyomtatott és 265 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke található meg. Az állami szerv nem vállal felelősséget a sajtótermékek által megküldött árjegyzékek tartalmáért.

A választást követő 15 napon belül a sajtóorgánumoknak azt is közölniük kell, hogy a politikai hirdetéseket kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé. Az országgyűlési választást megelőző hivatalos kampányidőszak a voksolást megelőző 50. napon, február 17-én kezdődik.

Az biztos, hogy óriásplakátokon már csak drágábban tudnak hirdetni a politikai pártok: az ország legtöbb plakáthelyével rendelkező önkormányzatai arról döntöttek, hogy a maximális építményadóval sújtják a hirdetési cégeket.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.

HOZZÁSZÓLÁSOK